شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
image-20210106152209-1.jpeg

حوزه/ تکلیف مداری، دفاع و حمایت و اطاعت بی چون و چرا از رهبری و ولایت، اخلاص و بیان حق بدون در نظر داشتن مصالح این عالمان تازه رحلت کرده می تواند درس و الگو برای اقشار مختلف و جوانان و طلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فقیهی امروز در درس خارج فقه که در قم به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که علما و روحانیون می توانند نقش مهمی در وحدت، انسجام بخشی، سعادت و رشد معنوی، تبیین و تبلیغ معارف دینی ارزشی همچون دفاع از ولایت و رهبری و... داشته باشند، گفت: علمای سلف به خوبی این نقش را عهده دار بوده و وظائف خود را به درستی انجام می دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: در همین رابطه می توان به علمایی که به تازگی رحلت کردند و در دفاع و حمایت از رهبری و تبیین ارزشهای دینی، اخلاقی، الهی و معارف و به خصوص در بحث ایده پردازی اسلام و مبارزه با انواع انحرافات عقیدتی، علمی و... نقش مهم و ویژه ای داشته اند، اشاره کرد که از جمله آنها آیات مصباح یزدی و محمد یزدی است.

وی بیان داشت: این عالمان بزرگوار که تازه رحلت کردند و غم عظمای را بر دوش رهبری گذاشته اند، همواره و در همه صحنه ها حامی دین، رهبری و تکلیف مدار بودند و هیچ گاه در دفاع از دین و بیان حق لحظه ای  عقب نشینی و درنگ نمی کردند.

این استاد حوزه ادامه داد: این نشان می دهد که این بزرگواران چه قدر در مسائل تقوایی، اخلاقی، تقوایی و علمی زحمت کشیده اند تا خود را بدین نقطه و مرحله برسانند که رحلت، فقدان و نبودشان ثلمه ای بزرگ برای جامعه باشد.

آیت الله فقیهی با بیان این که سبک زندگی، تکلیف مداری، دین داری، دفاع و حمایت و اطاعت بی چون چرا از رهبری و ولایت، اخلاص و عظمت علمی و بیان حق بدون در نظر داشتن مصالح این عالمان تازه رحلت کرده می تواند درس، عبرت و الگو برای اقشار مختلف و جوانان و طلاب باشد، اظهار داشت: توجه به این نوع برنامه ها بود که این افراد را ماندگار کرد و سبب شد که رهبر انقلاب آن چنان پیام پرمحتوایی را در رحلت شخصیتی چون مصباح یزدی بدهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: اگر شخصیتهایی چون آیت الله مصباح یزدی به این مرتبه والا رسیده اند که بتوانند خود را به عنوان الگو برای جوانان معرفی کنند، به دلیل توجه به سبک زندگی بدون تشریفات بود.

وی بیان داشت: این بزرگان همواره خود را در خط ولایت می دیدند و هرگز از منویات ولی امر مسلمین تخطی نمی کردند، جلوتر و عقب تر از مقام معظم رهبری حرکت نمی کردند، بلکه در حوادث گوناگون تابع و پیرو امر ولی فقیه بودند. هر چه ایشان بیان می کردند، این بزرگان هم گوش به فرمان بودند.

این استاد حوزه ادامه داد: بنابراین پیروی از منویات ولایت فقیه و همراهی با ایشان امر مهمی است که بعضا افرادی در این زمینه خاص نتوانسته اند نمره قبولی بگیرند و همین امر باعث شد از سوی جامعه  و مردم مورد بی توجهی قرار گیرند.

آیت الله فقیهی همچنین افزود: اگر عالم حوزوی نتواند خصوصیات همچون تقوا، اخلاص و اطاعت از ولی فقیه و... در خود تجلی دهد، می تواند جامعه را به گمراهی و انحراف بکشاند و این امر بسیار خطرناک است، از همین رو باید همه حوزویان و عالمان دین مواظب اعمال و رفتار و سخنان خود باشند و هر حرف و سخنی که موجب انحراف و بدگمانی نسبت به ارزش های دینی می شود، را در رسانه و تریبون و منبر مطرح نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha