سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 945787
۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
عباس مقتدایی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز در مجلس شورای اسلامی ماده 234  قانون که در حقیقت ارجاع رئیس جمهور به قوه قضاییه در رابطه با اعمال خلاف قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» با حداکثر آراء رای آورد.

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع  خبرنگاران از طریق آنلاین در واکنش به بیانیه ای که رافائل گروسی مدیر کل آژانش انرژِی هسته ای مبنی بر امضای تفاهم نامه ای بین سازمان انرژی اتمی ایران  و آژانس صادر کرد، اظهار کرد: آنچه که امروز در مجلس شورای اسلامی رخداد، یک رویداد تاریخی بود.

وی ادامه داد: شب گذشته بیانیه ای با مفاد و مطالب توافق شده ای از سوی مدیر کل آژانس انرژیِ هسته ای و سازمان انرژی اتمی ایران صادر شد که ناظر بر امضای یک تفاهم نامه بود و نمایندگان ملت متاسفانه صبح امروز از محتوای آن خبردار شدند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح  کرد: براین اساس اغلب نمایندگان ملت بر این امر نظر داشتند که علی رغم آنکه بررسی لایحه بودجه 1400 در دستور کار بود، فعلا این امر معوق گذاشته شود و به بررسی  اتفاق روی داده در زمینه انرژِی هسته ای پرداخته شود.

وی تاکید کرد: به همین منظور امروز جلسه غیرعلنی نسبتا طولانی در مجلس شکل گرفت، دیدگاه های مختلف به طور صریح بیان شد و در نهایت گلایه های جدی مردم و نمایندگان ملت مبنی براینکه چه معنا ومفهومی دارد، زمانی که مجلس یک قانون روشنی که تحت عنوان «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» را تصویب کرده است، دولت به معنای دیگری برای خود تفسیر کند.

مقتدایی افزود: امروز در مجلس شورای اسلامی ماده 234  قانون که در حقیقت ارجاع رئیس جمهور به قوه قضاییه  در رابطه با اَعمال خلاف قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» با حداکثر آرا رای آورد و مراحل خود را طی کرد.

وی در پایان از برگزاری فوری جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بحث و تبادل نظر پیرامون این اقدام خلاف قانون دولت خبرداد و گفت: دولت بداند به هیچ وجه مجلس و نمایندگان ملت از اجرای قانو کوتاه نمی آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha