دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام جباری

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر این که پیامبر اعظم(ص) در منطقه ای به رسالت مبعوث شدند که جهالت در آن حاکم بود، گفت: رسول اکرم بدون پشتوانه مادی و کمکی از سوی مردم، با سعه صدر خود اعراب جاهلی را به دین اسلام دعوت کرد و ما باید از ایشان درس بگیریم .

حجت الاسلام علی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان این که در مبعث، پیامبر اسلام پیام بسیار بزرگ و پر فضیلتی را از خداوند متعال دریافت کردند، اظهار داشت: پیامبر این ظرفیت را داشت که خدای متعال پیامی به آن عظمت را به ایشان ابلاغ کردند و اگر پیامبر نبود اسرار الهی تا ابد مکتوم و پنهان می ماند و این وجود مقدس ظرفیتی داشت که خدا اسرار هستی را به او نشان داد.

وی، قرآن را یکی از بزرگترین مواهب الهی به پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد و گفت: قرآن بزرگترین محصول مبعث، تجلی اعظم و تنها کتاب الهی بدون تحریف است و متاسفانه امروز آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و در زندگی ما جاری و ساری نشده. لازم است بیشتر با این معجزه رسول خدا انس بگیریم و از برکات و فیوضات آن در زندگی خود بهره مند شویم.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر این که پیامبر اعظم(ص) در منطقه ای به رسالت مبعوث شدند که جهالت در آن حاکم بود، اضافه کرد: رسول اکرم(ص) بدون پشتوانه مادی و کمکی از سوی مردم، با سعه صدر خود اعراب جاهلی را به دین اسلام دعوت کرد و ما باید از ایشان درس بگیریم و در راه دین بدون داشتن توقعی از خلق، اسلام را تبلیغ و ترویج کنیم و مدافع ولایت باشیم.

وی، اخلاق رسول اکرم(ص) را یکی از دلائل تسلیم شدن اعراب در مقابل ایشان عنوان کرد و بیان داشت: برخوردهای مناسب، خوش رویی و حسن خلق، گفتار خوب، حسن ظن داشتن نسبت به دیگران و احترام گذاشتن به مردم از جمله خصوصیات رسول خدا(ص) بود و بنابر آن چه که قرآن کریم بیان کرده است، اگر پیامبر دارای قلبی لطیف و مهربان نبود، مردم از اطرافش پراکنده می شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha