جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سردار سنایی راد

حوزه/ سردار سنایی‌راد، گفت: همان طور که در عرصه های دیگر مانند آموزش توانستیم اقدامات جبرانی داشته باشیم، استفاده از فضای مجازی در بحث راهیان نور هم از ضرورت هاست و می توان با ابتکارات جدید کاروان های مجازی راهیان نور را راه اندازی کرد.

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ارزش کاروان‌های راهیان نور اظهار داشت: سال نو فرصتی بود که مشتاقان فرهنگ جبهه و جهاد سمت مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور می‌رفتند و در یادمان‌های مربوط به شهدا ضمن بزرگ داشت خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس، از فیوضات این سفرها استفاده می‌کردند. واقعیت این است که دفاع مقدس بخشی از تاریخ حماسی و پر افتخار کشور و انقلاب ماست که حضور در مناطق عملیاتی در واقع برای بازدید کننده دیدن مستند و ارتباط ملموس برقرار کردن با این حادثه بزرگ تاریخی است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: دیدن سند تجاوز دشمن به خاک کشور حقانیت دفاع مقدس را بر بازدیدکنندگان روشن می‌کرد ضمن اینکه شنیدن خاطرات مربوط به عملیات‌ها که هنوز الحمدلله عمدتاً توسط افرادی صورت می‌گیرد که خودشان در جنگ حضور داشتند و بخشی از تاریخ شفاهی جنگ را از زبان کسانی می‌شنوند که در قید حیات هستند و مستند واقعی از تاریخ جنگ را دریافت می‌کنند، بسار حائز اهمیت است.

وی افزود: خروجی اقدام فرهنگ ساز راهیان نور «تقویت فرهنگ حماسه و ایثار ملی» است که به هر حال هر ملت زنده‌ای دشمنی دارد و نیازمند برخورداری از فرهنگ دفاعی و حماسی است. یکی از آفت‌های کرونا همین قطع سفرهای راهیان نور بوده و بایستی به فکر جایگزین برای این سفرها باشیم.

سردار سنایی‌راد خاطرنشان کرد: همان طور که در عرصه‌های دیگر مانند آموزش توانستیم اقدامات جبرانی داشته باشیم، استفاده از فضای مجازی در بحث راهیان نور هم از ضرورت هاست و می‌توان با ابتکارات جدید کاروان‌های مجازی راهیان نور را راه اندازی کرد. به نظر می‌رسد می‌شود این خلاء و آسیبی که امروز با توجه به شرایط کرونایی بوجود آمده و امکان سفر به مناطق سلب شده، جایگزینی‌هایی داشت و با استفاده از نظرات کارشناسان، جاذبه‌های هنری اتفاقات خوبی را رقم زد.

گفت‌وگو از ناصر مؤمنیان

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha