یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سازمان‌های اسلامی و مدنی گزارش پیشیگری دولت بریتانیا را بایکوت کردند

حوزه/ گروه‌های مدافع حقوق بشر انگلستان گزارش به اصطلاح «استراتژی پیشگیری از تروریسم» را  بایکوت می‌کنند  و اعلام کردند که نویسنده این گزارش سابقه خصومت با اسلام و مسلمانان را دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، سازمان‌های اجتماع-مدنی و مساجد برجسته مسلمان انگلیس روز چهارشنبه اعلام کردند که گزارش پیشگیری دولت بریتانیا را بایکوت کرده و این بررسی به اصطلاح «استراتژی پیشگیری از تروریسم» که توسط ویلیام شاکروس به نمایندگی از دولت بریتانیا انجام شده را «خصومت با اسلام و مسلمانان» تلقی می‌کنند.

در بیانیه‌ای ، ائتلاف بیش از ۴۵۰ سازمان و ۹۰ شخصیت برجسته اجتماعی از جمله دانشمندان و دانشگاهیان در بریتانیا اعلام کردند که شاکروس «سابقه خصومت با اسلام و مسلمانان» را دارد.

در این بیانیه آمده است: هیچ شخصی با چنین سابقه‌ای هیچ بررسی جدی، عینی و انتقادی منصفانه نمی‌تواند انجام دهد - بلکه باید انتظار داشته باشیم که وی سیاست‌های سختگیرانه نسبت به مسلمانان را ارتقا بخشد. بنابراین‌، اگر سازمان‌های مسلمان با این بررسی همراه شوند ، مشروعیت و قدرت آن را برای توصیه سیاست‌های آسیب رسان‌تر برای جامعه تقویت می‌کنند.

سازمانهایی که بیانیه را امضا کردند شامل فدراسیون جوامع اسلامی دانشجویی ، انجمن مسلمانان انگلیس ، انجمن وکلای مسلمان و کمیسیون حقوق بشر اسلامی و همچنین سازمان‌های منطقه ای نمایندگی مساجد در انگلیس و اسکاتلند هستند.

 این دومین تحریمی است که از زمان انتصاب بحث برانگیز شوکراس برای انجام بررسی با تأخیر در ژانویه اعلام شده است.

لیلا اتحادی مدیر دیدبان پیشگیری، سازمانی که آسیب دیدگان از قانون پیشگیری بریتانیا را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد گفت: این بررسی فاقد اعتبار است، ویلیام شاکروس، بررسی کننده فعلی آن، جناحی عمل می‌کند و دولت قصد ندارد نگرانی‌های ما را جدی بگیرد. به طور خلاصه ، نمی‌توان به این دولت اعتماد داشت تا ارزیابی واقعی و مستقلی از پیشگیری انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha