یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برای نخستین بار مدارس پیتسبورگ، عید فطر را تعطیل اعلام کردند

حوزه/ مدارس دولتی در پتیسبورگ، برای نخستین بار، عید سعید فطر را به تقویم تحصیلی مدارس اضافه کرده‌اند و این روز را با در نظر گرفتن خواسته مسلمانان، تعطیل اعلام کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از post-gazette، مدارس دولتی پیتسبورگ، در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، برای نخستین بار، از سال آینده تحصیلی، عید فطر را تعطیل می‌کنند.

این منطقه در حالی که از جامعه خواسته بود تا یک نظرسنجی را برای انتخاب روز اول سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۲۱ برای معلمان و دانش آموزان تکمیل کند، این تصمیم را اعلام کرد. اعضای جامعه منطقه تا روز جمعه فرصت دارند تا نظرسنجی را پر کنند. هفته آینده هیئت مدیره در مورد تقویم رای گیری می‌کند.

هیات مدارس منطقه اعلام کرده که تصمیم گرفته است تعطیلات مسلمانان، را به عنوان «جشن روزه داری» پس از دریافت کمک از خانواده ها، به عنوان روز تعطیل تعیین کند.

تری کندی، معاون دوم رئیس هیئت مدیره مدارس، غده ماکوشی نامزد سابق هیئت مدیره مدارس، را بخاطر این پیشنهاد مورد تقدیر قرارد داده و گفت: که این افزایش بسیار مثبتی برای تقویم ماست.

خانم کندی عصر چهارشنبه در جلسه هیئت مدیره مدراس گفت: من فکر می‌کنم این کار درستی است که باید برای خانواده‌های مسلمان انجام شود. مطمئناً آنها شایسته این هستند که بتوانند روزهای مقدس خود را بدون نگرانی از آنچه در مدرسه می‌گذرد، برگزار کنند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، شعبه پیتسبورگ در پنسیلوانیا، این تصمیم را مورد قدردانی قرار داد و اعلام کرد از این که این تعطیلات در منطقه به رسمیت شناخته شده بسیار خرسند هستند.

کریستین محمد ، مدیر اجرایی سازمان  کایر در منطقه، در بیانیهای گفت: ما از این تصمیم برای به رسمیت شناختن عید فطر در تقویم مدارس دولتی پیتسبورگ استقبال می کنیم.  این یک گام ضروری است و ما از توجه مدارس منطقه به تنوع جمعیتی دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در جامعه قدردانی می‌کنیم. امیدواریم سایر مناطق مدارس در اطراف پیتسبورگ نیز از این الگو پیروی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha