شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در جریان سفر خود به لبنان با شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دیدار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در جریان سفر خود به لبنان با شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دیدار کرد.

در این دیدار عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان و نزه جمول دبیرکل مجلس اعلای شیعی حضور داشتند.

در این دیدار مسائل و امور اسلامی و راه های تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی و تحکیم وحدت اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دیدگاه ها در خصوص ضرورت تلاش برای تقریب و کنار گذاشتن اختلافات و تلاش برای تحکیم همبستگی اسلامی با هم همسو بود.

شیخ الخطیب: همکاری میان موسسات و مراکز دینی در وحدت میان مسلمانان نقش دارد

شیخ علی الخطیب از تمامی تلاش هایی که در جهت وحدت مسلمانان و تقریب دیدگاه ها میان مذاهب و دور کردن فتنه ها و تنش ها انجام می گیرد، تشکر و قدردانی کرد و گفت: دشمان امت در کمین ملت بوده و برای تفرقه افکنی و از بین بردن وحدت که نشانه قدرت امت است، تلاش می کنند.

وی بر ضرورت همکاری میان موسسات و مراکز دینی در زمینه های فرهنگی و دینی تأکید کرد و افزود: این مسئله در عمومیت بخشیدن به فرهنگ وحدت میان مسلمانان نقش دارد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از کمک های جمهوری اسلامی ایران در جهت آزاد سازی سرزمین لبنان و توانایی آن در مقابله با تجاوز صهیونیستی و تهدیدات آن و همچنین کمک های آن در بازسازی لبنان در زیر ساخت ها و برپایی پروژه های توسعه ای تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری: علما در گسترش روحیه وحدتگرایی نقش اساسی دارند

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در این دیدار گفت: خطر اساسی که ملت ها و امت ما را هدف قرار می دهد، اقدام دشمنان در افشاندن بذر اختلاف و شکاف، چند دستگی و دوری میان پیروان ادیان آسمانی به ویژه مذاهب اسلامی است.

وی افزود:  ما معتقدیم که تلاش مشترک و دیدار علمای جهان اسلام این فرصت را از دست دشمنان که در کیمن ما هستند، می گیرد و ما باید در زمینه تقویت وحدت ملّی و وحدت اسلامی تلاش کنیم؛ چراکه وحدت سلاحی بُرند در مسیر خاموش کردن فتنه ها به شمار می رود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب تصریح کرد: علمای دین در گسترش روحیه وحدتگرایی و تقریب میان مذاهب نقش اساسی دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha