دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وحشت زنان سوئیس در پی رای‌گیری ممنوعیت برقع در ملاءعام

حوزه/ زنان مسلمان و محجبه در سوئیس از احتمال حملات فیزیکی یا کلامی در جامعه احساس ناامنی می‌گویند. این در حالی است که اخیرا در رفراندم سرتاسری، با اختلاف بسیار پایین، استفاده از برقع یا حجاب صورت دراین کشور ممنوع شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، پس از رای‌گیری که به ممنوع سازی برقع (یا همان پوشیه) در ملاءعام در سوئیس منجر شد، زنان مسلمان می‌گویند که از حملات کلامی یا فیزیکی در جامعه وحشت دارند.

این ممنوعیت که پوشش کامل صورت را برای مردم به ویژه زنان مسلمان غیرقانونی کرد در پی یک همه پرسی سرتاسری در ۷ مارس اتفاق افتاد و با رای ۵۱% در مقابل ۴۹%، رای دهندگان به ممنوع ساختن پوشش صورت رای دادند. به این ترتیب در پی یک زمان بندی دوساله  این لایحه توسط نمایندگان مجلس سوئیس تنظیم و تصویب خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که با توجه به تعداد کم زنان پوشیه‌دار در سوئیس، این رای‌گیری تنها یک حرکت سیاسی عوام‌فریبانه به منظور تقویت جایگاه انتخاباتی بوده است.

رفاعت لنزین ، یک زن مسلمان با حجاب در مسجد ، با اشاره به رای گیری عمومی در سوئیس برای مناره ها در ۲۰۰۹. به خبرنگاران گفت که این حرکت نگران کننده است. وی خاطرنشان کرد که این اقدامات در این راستا انجام می‌شوند که نشان دهند «اکثر مردم سوئیس مخالف اسلام، مسلمانان یا هر دو» هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha