یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جعفر دهقان

حوزه/ یک بازیگر گفت: متاسفانه تولیدات نمایشی سیما بلافاصله بعد از اذان روی آنتن می‌رود این امر سبب می شود تا فرصت دعا و مناجات از مخاطب گرفته شود.

جعفر دهقان؛ بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون سریال‌های مناسبتی ماه رمضان چنین اظهار نظر کرد: اینکه بخواهیم  برای تولیدات تلویزیون در ماه رمضان، شکلی خاص از فیلمسازی را متصور شویم، اشتباه محض است، چون کارهایی که در این رابطه تولید می‌شود باید بتواند در قدم اول رضایت مردم را جلب کند. در این راستا تولیدات طنز می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی که فشار روی مردم زیاد است. آنها نیازمند شادی و امید هستند، برای همین کارهایی که بتواند لحظات پس از افطار را برای مردم خوشایند کند به نظرم اتفاقی خوشایند است که باید از آن حمایت شود، اما آن چیزی که در تولیدات امسال ماه رمضان سیما می‌بینیم این تصور را به وجود می‌آورد که این کارها برای ماه مبارک ساخته نشده و صرفاً آثاری هستند که برای پر کردن آنتن پخش می‌شوند.

دهقان تاکید کرد: سوالم از کسانی که می‌گویند کارهای ماه رمضانی حتماً باید در برگیرنده آموزه‌های دینی و قرآنی باشد این است که آیا تنها باید در ایام ماه مبارک به این موضوعات مقید بود؟ آیا نمی‌شود در دیگر ایام سال به این توصیه‌ها متعهد بود؟ البته قبول دارم که کارهای رمضانی حتماً باید در جهت ارزش‌ها حرکت کنند، اما حرف من این ست که این روش باید در دیگر ایام سال هم مدنظر قرار گیرد.

بازیگر «حمله به اچ ۳» در پاسخ به این سوال که آیا در برنامه‌های سحرگاهی هم می‌توان سریال پخش کرد؟ گفت: اینکه در سحر نیز بخواهیم سریال بفرستیم اوج بی‌سلیقگی است، چون در آن زمان کمتر کسی حاضر می‌شود دعا و نیایش را رها کند و به تماشای سریال مشغول شود، بنابراین این نگاه از اساس اشتباه است.

دهقان در پایان به مسئولان سیما توصیه کرد: از مدیران رسانه ملی تقاضا دارم که سریال‌های مناسبتی را بلافاصله بعد از اذان پخش نکنند، بلکه زمانی یکساعته را بعد از اذان به ادعیه و نیاش اخصاص دهند تا مردم بعد از انجام فرایض دینی به تماشای کارهای نمایش مشغول شوند. در ضمن الزامی وجود ندارد که همه شبکه‌ها در ایام ماه مبارک سریال داشته باشند، چون نهایتاً دو سریال کافی است، چون مردم باید زودتر بخوابند تا برای سحر راحتر از خواب بیدار شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha