دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام طباطبایی

حوزه/ حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: تا مردم از انسان راضی نباشند خداوند هم از ما راضی نخواهد بود؛ ازاین‌رو در ماه مبارک رمضان باید به دنبال جلب رضایت مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه، در ادامه سلسله جلسات تفسیر «دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان»، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره لیل آیه ۵ تا ۸ می‌فرمایند هرکسی که انفاق کرد، کار او را آسان می‌گردانیم همچنین پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند درهمی که انسان در حالت صحت در راه خدا خرج کند؛ بهتر از بنده‌ای است که هنگام مرگ آزاد کند.

وی با اشاره به این‌که سخاوت و انفاق هردو از اخلاق انبیاء و اولیای الهی است، گفت: اگر می‌خواهیم به روش و سنت الهی عمل کنیم باید این سنت پسندیده را در خودمان تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام طباطبایی بابیان این‌که با بذل و بخشش، مال و دارایی انسان کم نمی‌شود، ادامه داد: خداوند متعال وعده افزایش مالی را داده که انسان بخشش می‌کند؛ ازاین‌رو بهتر است چیزی که انسان انفاق می‌کند از بهترین مال انسان باشد همچنین با توجه به آیه قرآنی «انفقوا مماتحبون» بهتر است از مالی انفاق کنید که بیشتر از همه مال‌ها آن را دوست دارید.

وی با اشاره به عبارت «اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ نَصِیبا مِنْ رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَةِ وَ اهْدِنِی فِیهِ لِبَرَاهِینِکَ السَّاطِعَةِ وَ خُذْ بِنَاصِیَتِی إِلَی مَرْضَاتِکَ الْجَامِعَةِ بِمَحَبَّتِکَ یَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِینَ» از دعاهای روزانه ماه مبارک، افزود: خدایا مرا نصیبی از رحمت واسعه خود عطا فرما و به ادله روشن خود هدایت فرما و پیشانی مرا بگیر و به‌سوی رضا و خشنودی که جامع (هر نعمت است) سوق ده به‌حق محبتت ای آرزوی مشتاقان.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به فراز اول دعای این روز مبنی بر "اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ نَصِیبا مِنْ رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَةِ"، عنوان کرد: برای استجابت دعا باید به زیردستان خود کمک کنیم؛ پس اگر مدیر یا مسئولی هستیم باید هوای زیردستان را داشته باشیم.

وی با اشاره به فراز دیگر دعای این روز ماه مبارک یعنی «اهْدِنِی فِیهِ لِبَرَاهِینِکَ السَّاطِعَةِ»، ادامه داد: خداوند متعال دلایل روشنی را برای هدایت انسان قرار داده که از این طریق ما را هدایت می‌کند. هر ظالمی که به جزای اعمال خود می‌رسد عبرتی برای دیگران است که با مشاهده آن‌ها به خداشناسی دست پیدا خواهد کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه گفت: در قسمت دیگر دعا آمده «وَ خُذْ بِنَاصِیَتِی إِلَی مَرْضَاتِکَ الْجَامِعَةِ» یعنی اینکه از من راضی باش حتی اگر بدی کردم.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه باید حق‌الناس را از خود دور کنیم، اظهار داشت: تا مردم از انسان راضی نباشند خداوند هم از ما راضی نخواهد بود؛ ازاین‌رو در ماه مبارک رمضان باید به دنبال جلب رضایت مردم باشیم.

وی با اشاره به قسمت پایانی دعای روز نهم ماه مبارک رمضان مبنی بر «بِمَحَبَّتِکَ یَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِینَ»، گفت: خداوند متعال صد برابر نسبت به محبت والدین، انسان را دوست دارد. روایت است که دوستی صد درجه دارد که ۹۹ بخش آن مخصوص خدا و یک درجه بین مخلوقات تقسیم‌شده است که در این یک درجه هم سهم دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha