یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیک راستان

کارگردان و تهیه کننده "پیک راستان" گفت: این مجموعه مستند تلاشی است برای آشنایی بهتر و بیشتر مخاطب عام به خصوص نسل جوان با زندگی و تلاش های پیشکسوتان عرصه تبلیغ دین.

حجت الاسلام یزدان پرونده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: "پیک راستان" در واقع برشی از زندگی مبلغانی است که عمر خود را در زمینه تبلیغ صرف کرده اند و لذا ما در این مجموعه مستند، به دنبال بررسی زندگی مبلغین جوان نبوده ایم.

وی افزود: در این مجموعه تلاش بر این بوده که صادقانه، زندگی این عزیزان، خانواده و خاطراتشان به تصویر کشیده شود تا به این وسیله مخاطب امروزی ارتباطی با مبلغین سنتی پیدا کند که در گوشه و کنار کشور عزیزمان زندگی می کنند و هیچ کدام هم پست و مقام دولتی نگرفته اند؛ گاه برخی از این افراد حتی در مقطعی امام جمعه بوده اند ولی این منصب را هم کنار گذاشته و طور جدی تر به دنبال تبلیغ دین و انجام رسالت تبلیغی خویش بوده اند.

این مستندساز حوزوی بیان داشت: مجموعه مستند پیک راستان می‌تواند فاصله‌ای که بین مردم و روحانیت به غلط از سوی برخی افراد القا شده را جبران کند، چه آن که مخاطبان با تماشای این مستند مشاهده می‌کنند که علما و مبلغین همچون آن ها زندگی ساده‌ای داشته و دارند.

وی گفت: این مستند همان طور که عرض شد، برشی از زندگی آن هاست که علاوه بر گفتگو با افراد، در زندگی خود مبلغین نیز حضور پیدا کرده ایم و تنها به گفتگو بسنده نکرده ایم، به این معنا  که خاطرات و زندگی آن ها را به تصویر کشیده ایم.

وی افزود: مستند "پیک راستان" شب های نیمه نخست ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب و عشاء از ساعت ۲۰:۳۰، از شبکه افق سیما پخش می شود.

این تهیه کننده و کارگردان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در سال های اخیر، اقبال مخاطب به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قابل توجه بوده است، ابراز داشت: در عین حال که صدا و سیما نباید مقهور فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شود، اما می بایست دلایل اقبال به فضای مجازی را به درستی بررسی کنیم.

وی افزود: قبل از هر چیز باید بدانیم که رسانه فضای مجازی، رسانه ای است که خود مردم در آن دخیل هستند و خود را تولیدکننده آن فضا می دانند و از این حیث مخاطب در رسانه فضای مجازی و پلتفرم ها، حق انتخاب دارد و لذا ما اگر بکوشیم که برنامه های تلویزیونی در عین جذابیت و تنوع، مردمی تر باشد، می توانیم در این عرصه موفق باشیم.

حجت الاسلام پرونده خاطرنشان کرد: ما در همین مجموعه مستند پیک راستان سعی کرده ایم که رویکرد مردمی داشته باشیم و لذا زندگی مبلغان پیشکسوت که عمر خود را در این مسیر گذاشته اند را کاملاً بدون واسطه به تصویر کشیده ایم که در تلویزیون به این شکل تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: به لطف الهی در این چند روز از زمان پخش این مجموعه، بازخوردهای خوبی از مخاطبین داشته ایم و این اتفاق مبارکی است که مخاطب ارتباط با یک محصول رسانه ای می گیرد و از این رو معتقدم که اگر کار مردمی باشد و نظرات مردم در آن دخیل باشد، قطعاً جواب می دهد

وی افزود: از سوی دیگر باید به بحث تنوع در کارها با رویکرد مردمی توجه شود و چه در سریال ها و چه برنامه های تولیدی دیگر اگر این اصل رعایت شود، موفقیت با ما خواهد بود، کما این که به عنوان مثال مجموعه خندوانه در فصل های اول بهتر دیده می شد چرا که رویکرد مردمی داشت و هر چه جلوتر می رود، احساس می شود که از فضای مردمی خود تا حدودی فاصله می گیرد و لذا دیگر آن مخاطب را هم ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha