چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی

حوزه / مدیر حوزه علمیه هرمزگان با اشاره به کمبود استاد در مدارس علمیه استان، خواستار تشکیل گروه های علمی در مدارس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی صبح امروز در جلسه با اساتید سطح عالی مدارس علمیه استان هرمزگان که به صورت برخط برگزار شد، با بیان اینکه پیشرفت های مدارس و طلاب در گروه استادانی است که در بعد آموزش و تربیت طلاب نقش خاص و ویژه ای دارند، گفت: در یک نهاد علمی، معلم و استاد نقش ویژه ای در رشد و پرورش شاگردان دارد و الگوی شاگردان است.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان افزود: یکی از نیازهای بخش آموزش مدارس علمیه استان، جذب اساتید سطح عالی است. در بسیاری از مدارس استان با کمبود جدی استاد سطح عالی مواجه هستیم. در بسیاری از مدارس مانند مدرس علمیه حاجی آباد تمام کادر مدرسه و اساتید به اندازه انگشتان یک دست است که جای نگرانی دارد و مدتهاست که به دنبال رفع این نواقص هستیم.

وی ادامه داد: فعال کردن گروه های علمی مدارس در رشته های تخصصی مختلف موجب تقویت بنیه آموزشی مدرسه در آن رشته و زمینه ایجاد رشته جدید است. اساتید با توجه به ظرفیتی که در حوزه علوم و معارف دینی دارند با همکاری معاونت آموزش می توانند در این زمینه نیز به طلاب و مدرسه کمک کنند تا شاهد رشته های تخصصی مختلفی در سطح مدارس علمیه باشیم.

وی خاطرنشان کرد : یکی از مشکلات مدارس علمیه عدم وجود مشاور تحصیلی با تجربه برای طلاب است؛ طلاب پس از چند سال درس خواندن سردرگم هستند که باید کدام مسیر را در بُعد تحصیلی و زندگی دنبال کنند. با پیگیری های صورت گرفته به دنبال راه اندازی دفتر مشاوره تحصیلی در مدارس هستیم و اگر مدرسه ای تاکنون انجام نداده است از حمایت کامل مدیریت حوزه استان جهت راه اندازی اتاق مشاوره برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha