یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علاسوند

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: عزت و کرامت زنان مسلمان، ثمره و رهاورد فرهنگ ناب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  دکتر فریبا علاسوند، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده طی سخنانی در نشست علمی- تخصصی «سطوح کنش فرهنگی و سیاسی زنان در مکتب تشیع با رویکرد نگرش سیره‌شناختی» که به همت بسیج طلاب جامعه الزهرا(س) به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار داشت: در دوران جاهلیت با ظهور اسلام بود که دختران و زنان جایگاه و عزت خود را پیدا کردند و به خصوص تعالیم و آموزه های پیامبر اکرم(ص) باعث ارتقای این مساله شد.

وی افزود: امروز غرب، مسلمانان را متهم می کند که دین شما جایگاهی برای زنان قائل نیست و حال آن که بهترین و کریمانه ترین جایگاه ها در اسلام به زنان داده شده و این حقیقتی است که حتی بسیاری از اندیشمندان منصف و واقع گرای خود غرب به آن معترف هستند.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) اهمیت ویژه ای برای زن و نهاد خانواده قائل بوده اند و اگر با دقت به آموزه های اسلامی بنگریم متوجه می شویم که عزت و کرامت زنان مسلمان، حقیقتاً ثمره و رهاورد فرهنگ ناب اسلامی و التزام به همین باورهای دینی است.

گفتنی است: این نشست ‌تخصصی، با همکاری بسیج طلاب جامعةالزهرا (س) به صورت وبینار در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی و با حضور اعضای کمیته علمی بانوان شهیده استان قم ‌برگزار و به صورت پخش زنده از بستر آپارات ‌برای علاقه مندان پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha