دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امید زندگانی

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: برای اینکه آثار مناسبتی تاثیرگذاری داشته باشد، باید در آن حرف‌های جدید زد.

امید زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره ویژگی کارهای مناسبتی گفت : به نظر من مواجهه با کارهای مناسبتی سیما نباید چندان در قالب کلیشه‌های رایج خلاصه شود، چون اگر این روش آزموده شده را پیش گیریم، کارمان در چنگ تکرار گرفتار آمده و دیگر حرف جدیدی برای گفتن وجود نخواهد داشت.

وی افزود: سریال رمضانی چیزی جز واقعیات زندگی نیست، بنابراین اگر قرار است در آن کارها به موضوعات دینی یا قرآنی توجه کنیم، حتماً باید آن را با شرایط و نیازهای روز همخوان کنیم. در کلامی دیگر زبانی امروزی برای آن انتخاب کنیم تا تماشاگر بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

این بازیگر تاکید کرد: از نگاه من اگر قرار است در سریال‌های رمضانی موضوعات دینی یا قرآنی مد نظر قرار گیرد باید در لایه‌های زیرین به آن توجه کرد. این اتفاق نیز در قالب کارهای اجتماعی به نظرم کارکرد بهتر و بیشتری دارد، چون انتظار می‌رود برای تماشاگر تلنگری باشد تا نسبت به آنچه که پیرامونش می‌گذرد، بیشتر دقت کند.

وی متذکر شد: سطحی‌نگری در کارهای رمضانی به گونه‌ای شده که برخی مواقع از نوع تیتراژ و انتخاب بازیگران می‌توان متوجه شد با کاری اصطلاحاً مناسبتی روبه‌رو هستیم.

زندگانی درباره آسیب‌های آثار مناسبتی سیما نیز چنین توضیح داد: نگاه به تولیدات مناسبتی نباید شکلی فرمایشی به خود بگیرد.  اتفاقی که الان شاهدش هستیم، درصورتیکه به نظرم نیازی به این کارها نیست، چون دیگر مردم ما سطح سلیقه‌شان رشد کرده و با ظواهر جذب هر کاری نمی‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha