جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/همایش در مسیر فقاهت،گردهمایی طلاب جدیدالورود مرکز فقهی ائمه اطهار

حوزه/ معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به ورود طلاب جدیدالورود به این مرکز گفت: نخبگان و استعدادهای برتر در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) پذیرش می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مصطفی صرفی بعدازظهر امروز در همایش" در مسیر فقاهت " ویژه طلاب جدیدالورود که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز میزبان طلاب جدیدالورودی هستیم که فقه و اصول را برای ادامه تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت داشتن انگیزه و استعداد در این مسیر، ابراز داشت: شما باید در انگیزه فردی و هدف زندگی خودتان به فقه و اصول اعتقاد داشته باشید تا بتوانید این دروس را با موفقیت بگذرانید.

حجت‌الاسلام صرفی افزود: اینجا مرکز تخصصی فقه و اصول است، نکات ریزی و کاربردی و دی عین حال دشواری در این زمینه بیان می‌شود و برای موفقیت طلاب مطالعه‌ای دیگری نخواهند داشت.

وی با بیان این‌که علاقه‌مندی به فقه و اصول باید همواره موردتوجه قرار بگیرد، ابراز داشت: ابتدا در یک دوره ۵ ساله سطح در خدمت شما هستیم، بعد ۷ سال دروس خارج داریم و بعد از آن یک دوره تخصصی دارید که سه سال طول می‌کشد، در واقع زمان زیادی برای شما باقی نمی‌ماند که به دروس دیگر بپردازید.

حجت‌الاسلام صرفی تصریح کرد: اگر استعداد و علاقه دارید وارد این مرکز بشوید و تحت‌فشار و تبلیغات دوستان وارد این رشته نشوید.

وی ادامه داد: در این مرکز تنها اجازه تحصیل فقه و اصول می‌دهیم چراکه در برنامه‌های درسی هم‌زمان کم خواهید آورید.

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: نظم‌ و انضباط موضوع مهم دیگری است که خط قرمز مرکز فقهی است و نظم و انضباطی که انتظار داریم باید رعایت شود.

وی بیان داشت: نکته مهم دیگر این‌که افرادی که در این مرکز پذیرش می‌شوند همه از نخبه‌ها و استعدادهای برتر هستند که این هم موضوع را هم باید دوستان در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام صرفی در پایان گفت: زمان کافی برای دروس اختصاص بدهید و نیاز است که افراد قبل از حضور در مرکز به این مهم توجه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha