شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسین شریعتمداری

شریعتمداری با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ را می شود عملیات نجات گروگان نام گذاشت، گفت: اگر کاهش مشارکت داشته باشیم، براساس دلایلی چون عملکرد غلط دولت مانند گرانی های افسار گسیخته، تمرکز بر روی برجام و دولت را خلاصه دانستن در وزارت خارجه و برجام که نهایتاً به جایی هم نرسید، است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حسین شریعتمداری، ظهر امروز در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی دولت جوان حزب الهی با موضوع «تبیین مولفه های سیاسی دولت آینده»، که به همت بسیج اساتید استان اصفهان و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات  ۱۴۰۰ را می شود عملیات نجات گروگان هم نام گذاشت، اظهار داشت: همانطور که رهبری فرمودند، قوه مجریه قوه ای بسیار مهم و پر مشغله و پر مسئولیت است و باید در دست کسانی باشد که در طراز جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه عمدتاً سه جناح یا فاکتور در صحنه حضور دارند، اذعان داشت: گروه اول نیروهای انقلاب و جناح دوم جریان اصلاحات هستند و در سومین دسته جریانی است که آمریکایی ها در راس آن هستند.

شریعتمداری گفت: در این چند ماه نزدیک به انتخابات؛ مقامات آمریکایی اینقدر که برای انتخابات ما بحث می‌کردند درباره انتخابات خود نظر نمی دادند و این طبیعی است و حریف به دنبال کسانی بوده که با او هماهنگ باشند و این هماهنگی به این معنی است که از همخوانی و همسوئی با آنها برخوردار باشند.

وی با اشاره به سخن معروف از شهید همت که «هر وقت در جبهه، محل نیروهای خودی را گم کردید ببینید آتش دشمن کجا میریزد همانجا جایگاه نیروهای خودی است» بیان داشت: اگرچه با توجه به این نکته ممکن است، تشخیص دهیم که چه کسی برای انتخاب مناسب است اما شبهه ای دراین زمینه مطرح می گردد که وقتی دشمن این مسئله را می داند و ممکن است ازاین ترفند استفاده کند که از جریانی که نمی‌پسندد تعریف کند، تا مردم به اشتباه آن را انتخاب کنند که پاسخ آن است ما باید ابتدا ببینیم این جریانی که از آن تعریف می‌کند، با آن دیدگاه ها همخوانی دارد یانه؟ در صورت همخوانی بدانیم که دشمن است و شناخت در این عرصه می تواند به راهیابی های بعدی ما نیز کمک کند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات طی این هشت سال در دولت حضور فعال داشت و اکثر وزرای این دولت را نیروهای اصلاحات تشکیل می دادند و حتی می گفتند اگر حمایت ما از دولت روحانی نبود، خیلی وقت پیش دولت از هم پاشیده بود.

کارشناس سیاسی، رقیب هراسی را از فعالیت های جریان اصلاحات در انتخابات دانست و عنوان داشت: نمونه مسئله این بود که می‌گفتند؛ ما سایه جنگ را از سر این کشور برداشتیم و اگر ما نباشیم جنگ بروز خواهد کرد و طبیعتاً مردم هم دوست ندارند جنگی برپا شود، نکته دیگر این که می‌گفتند «اگر رقبای ما به میدان بیایند پیاده روها را دیوار می‌کشند، یا در عرصه های اقتصادی دلار ۳۰۰۰ تومان بود می‌گفتند «اگر ما نباشیم دلار به ۵۰۰۰ تومان می رسد یا پراید بیست میلیونی را می گفتند ۱۰۰ میلیون می شود و اغراق می کردند، اینها همه از نمونه‌های رقیب هراسی است.

وی ابراز کرد: اینکه می گویند نامزدهای اصلی ما وارد میدان نشدند، علت این است که نامزدهای آنها می دانستند با رای مردم روبرو نمی شوند و به خاطر سوابق ملموسی که داشتند مورد توجه مردم قرار نخواهند گرفت.

شریعتمداری افزود: اگر کاهش مشارکت داشته باشیم، براساس دلایلی چون عملکردهای غلط دولت مانند گرانی های افسار گسیخته و بی حاصل و اینکه تمرکز دولت روی برجام بود و دولت را خلاصه در وزارت خارجه و برجام می دانست و نهایتاً به جایی هم نرسید، می باشد.

وی در ادامه از حضور نامزدهایی در جریان اصلاحات اشاره کرد و گفت: اکنون نیز نامزد در انتخابات دارند و نامزدهایی هم که احراز صلاحیت نشدند به قول حضرت آقا برخورد نجیبانه داشتند و رای شورای نگهبان را فصل‌الخطاب دانستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به این کلام رهبر انقلاب که اگر نقشه راه نداشته باشید گمراه می شوید اظهار داشت: باید به نقشه راه نگاه کنیم که اگر این چنین باشد ترفند های آنان کارگر نخواهد بود.

شریعتمداری در ادامه به بیان ویژگی های نامزدها پرداخت و تصریح کرد: یکی از ویژگی ها مدیریت کفایت است و کاندیدا باید برنامه داشته باشند، ولی به تنهایی کافی نیست، چون برنامه را به راحتی می توان به افراد برجسته سفارش داده تا برای آنها بنویسند اما آنچه مهم است این بوده که این برنامه باید در کنار کارنامه باشند وآیا کارنامه فرد به‌گونه‌ای است که توان اجرای برنامه‌ای که نوشته را داشته باشد؟

وی خاطرنشان کرد :یکی از ویژگی های ضروری برای رای آوردن این است که مردم آنها را بشناسند، بنابراین کاندیداها سابقه‌ای از حضور در مسئولیت‌هایی که بوده اند را در معرض قضاوت مردم قرار می‌دهند و مردم باید ببینند برنامه‌ای که ارائه داده‌اند با کارنامه آنها همخوانی داردیا نه.

شریعتمداری، داشتن امید را از دیگر ویژگی‌های نامزد اصلح دانست و اذعان داشت: باید فردی را انتخاب کنیم که سد شکن و خط شکن باشد و اگر به بن‌بست خورد ناامید نشود و نایستد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اعتقاد به توانمندی های داخلی را از ویژگی های بسیار مهم یک کاندیدای انتخاباتی دانست و بیان کرد:درسالهای اخیر به جای تکیه به توانمندی‌های داخلی گشایش را از سوی کشورهای غربی و آمریکا انتظار داشتند، در حالی که باید بدانیم آمریکا دشمن ما است و کسی که کاندید می شود باید این نکته را درک کرده باشد که درگیری ما با نظام سلطه به چه علت است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: جریان دشمنی ما با آمریکا از موقعی شروع شد که به همت حضرت امام و برکت خدا و حضور گسترده مردم اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشست و یکی از مهمترین ویژگی های اسلام ناب عملی ظلم ستیزی است و اسلامی که ظلم ستیز نباشد اصلا اسلام نیست.

وی افزود: اسلامی که به پرخوری مرفهان بی درد در کنار فقر تن دهد اصلا اسلام نیست. اگر امروزه ناهنجاری هایی می بینیم مشکل در نسخه اصلی اسلام ناب عملی نیست، بلکه مشکل از عملکرد هاست و امروز باید تمام کسانی که مسئول این عملکردهای غلط هستند از پیش رو برداشته شوند، چون اسلام ناب ظلم ستیز است و ظالم نمی خواهد اسلام ناب پیاده شود، به همین جهت از همان شروع انقلاب با دشمن با مشکل مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه باید بر توانمندی های داخلی تکیه کنیم تصریح کرد:محال است آمریکا از تحریم ها دست بردارد، چون اودشمن ماست و این اهرم و سلاح خویش را از دست نمی‌دهد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اذعان کرد: باید روی اولویت ها یعنی اقتصاد تکیه کنیم و در سابقه نامزدها به این نکته توجه کنیم که در مورد آمریکا چه دیدگاهی دارند.

وی اظهار داشت: این جریان سعی می‌کنند، اشتباهات و مشکلاتی که ایجاد شده را با ترفند هایی ازخود به دور کنند.

وی به بیان این ترفندها پرداخت و گفت: یکی از این ترفند ها این است که از پله دوم حرکت می کنند مثلاً می گویند، ما می‌خواستیم کارهایی بکنیم ولی نگذاشتند، در پاسخ به آنها دو سوال مطرح می شود که اولاً چه کارهایی می خواستید انجام دهید و دیگر این که چه کسانی نگذاشتند، چرا که در دولت کارها به صورت لایحه یا مصوبه انجام می پذیرد و باید پاسخ بدهیم که شما کدام لایحه و مصوبه را ارائه کردید که نگذاشتند.

وی در ادامه از اصطلاح پاشنه آشیل استفاده کرد و اذعان داشت: باید پاشنه آشیل را شناخت و به سوی آن شلیک کرد و از تکرار خواسته ها و از تکرار شلیک به پاشنه آشیل نباید خسته شد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: همه تکرارها حدیث مکرر نیست و همه حدیث های مکرر نیز ملال آور نیست، باید نتیجه کار حریف را مطرح و ارزیابی کرد تا به یک نتیجه ثانویه رسید و نباید اجازه داد شعار های بی محتوا بدهند، مانند برجام که دولت همه چیز را روی آن گذاشت.

شریعتمداری به تحریم ها و مذاکرات وین اشاره کرد گفت :آمریکا را سر دوراهی قرار دادند و طرح راهبردی لغو تحریم ها را مطرح کردند که هم اکنون نیز در وین مورد مذاکره است.

وی گفت :حضرت آقا فرمودند «باید همه تحریم‌ها لغو شود» و این دو راه را ایجاد می‌کند که یا آمریکا همه تحریم ها را لغو می کند؛ که نمی کند، یا راه دوم این است که دست به یک عملیات نظامی بزند که اصلاً چنین امکانی را ندارد و می دانند که ما در زمان جنگ تحمیلی که با دست خالی بودیم پیروز شدیم و اکنون که از نظر نظامی تمام اروپا هم در تیررس موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن ما هستند، برای آنها روشن است که ما پیروز خواهیم بود، بنابراین علی‌رغم اینکه روحانی تا کنون  بارها گفته است، تحریم ها شکست خورد ولی آمریکایی‌ها قبول ندارند و اگر تحریمی را بردارند تحریم‌های مهم را بر نمی دارند، می‌گویند ما حاضر نیستیم آنها را برداریم.

شریعتمداری از ترفند آتش زدن سینما یاد کرد و گفت: این ترفندی است که برای اینکه کار خود را در سینما انجام بدهند، فردی را روی سن میفرستند تا بگوید سیم های سینما دچار مشکل شده و سینما آتش گرفته است در این صورت همه بیرون می روند و در این فاصله هر کار بخواهند داخل سینما می کنند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان عنوان کرد : باید مراقب بود وارده حاشیه ها نشویم و وقتی حاشیه ای ساخته می شود باید آن را نادیده گرفت و مطالبه موضوع اصلی را دنبال کرد.

وی در مورد نیروهای جبهه انقلاب نیز گفت: باید به یک وحدت برسند که آرا پراکنده و منقسم نشود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پایان تشویق مردم به حضور در انتخابات را جهاد در راه خدا دانست و  گفت:حضرت آقا در جایی فرمودند تعریف جهاد؛ هر حرکت واقدامی است که علیه دشمن باشد و با توجه به اینکه مردم انقلاب را دوست دارند و این علاقه را در تشییع حاج قاسم که هم وغم اودفاع ازنظام اسلامی بود، نشان دادند، باید اگر گاهی مخاطب پیام شما را نمی پذیرد قالب را عوض کرد و این هنر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha