شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تشکیل ستاد حوزوی انتخابات در یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اطلاع رسانی، بصیرت افزایی و تلاش در جهت تشویق حداکثری مردم به شرکت در انتخابات را از وظایف طلاب و روحانیون دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی در نشست مشترک  نهادهای حوزوی استان یزد  که به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد، به سخنی از امام خمینی(ره)  اشاره کرد که فرمودند:« انتخابات یک تکلیف و وظیفه است» و با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) نیز حضور در عرصه انتخابات را یک وظیفه شرعی عنوان می کنند، اگفت: وظیفه اطلاع رسانی، بصیرت افزایی و تلاش در جهت تشویق مردم به شرکت حداکثری در انتخابات، بر عهده ما طلاب و روحانیون است .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا، هرچند باید تبلیغ از طریق فضای مجازی بیشتر صورت پذیرد ولی باتوجه به تجربیات گذشته  در کنار  استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی و بهره گیری از رسانه های محلی  و تبلیغات محیطی در امر انتخابات، تبلیغ چهره به چهره نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی باید مورد توجه ویژه قرار گیردکه در این  راستا،  با  هماهنگی های انجام شده با کمیته امداد امام خمینی(ره)، حوزه علمیه آمادگی  کامل خود را برای اجرای «طرح فلاح» با رعایت پروتکل های بهداشتی  اعلام کرده و قرار است این طرح به جدیّت پیگیری و اقدام شود.

وی در ادامه با توجه به تبلیغات نامزد های انتخابات ریاست جمهوری، افزود: در امر تبلیغات انتخابات، باید دقت شود تا  از وعده های غیرواقع گرایانه اجتناب شود  و همچنین متولیان تبلیغات کاندیداها باید به این مهم توجه کنند که از اسراف و تبلیغات بیش از حد متعارف در سطح شهر پرهیز کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی اظهار کرد: در تبلیغات انتخابات باید ادب و احترام متقابل را نگه داشت و از تخریب نامزد ها  پرهیز کرد و با بازگو کردن برنامه ها و اهداف کاندیداها،  اجازه داد تا مردم خودشان با توجه به برنامه های اعلامی از طرف نامزدها ، رئیس جمهور را انتخاب نمایند.

این مسئول حوزوی در ادامه ضمن دعوت از مردم شریف ایران برای حضور در عرصه انتخابات، از ملت ایران درخواست کرد معیارهای اعلام شده از طرف رهبری معظم انقلاب را ملاک انتخاب اصلح قرار دهند و مراقب وعده های غیر واقع گرایانه باشند و به کسانی که برنامه دقیق تر و قابل اجرا و سابقه مدیریتی موفق دارند، رای دهند.

گفتنی است، این نشست  با هدف تشکیل ستاد حوزوی انتخابات در سطح استان  و ترغیب به مشارکت حداکثری در انتخابات، تبیین شاخص ها و انتخاب اصلح تشکیل شد و مقرر شد هر کدام از نهاد های حوزوی وظیفه خود را در قبال مصوبات به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha