پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام آقابابایی
حجت‌الاسلام علی‌اکبر آقا بابایی

معاون آموزش حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری از برگزاری المپیاد علمی ویژه طلاب سطح یک برای ارتقای ادبیات عرب در مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد، با اشاره به اهمیت ادبیات عرب، اظهار کرد: یکی از زیربنایی‌ترین کارهایی که در بحث توسعه آموزشی حوزه‌های علمیه قابل توجه است، ادبیات عرب می‌باشد.

وی افزود: اگر بحث ادبیات عرب در سطح یک حوزه علمیه حل نشود، نمی‌توان در سطوح بالاتر و در رشته‌های تخصصی همچون فقه، اصول، منطق و... پیشرفت داشت.

معاون آموزش حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اولین المپیاد علمی آیت‌الله دهکردی (ره) با هدف ارتقای ادبیات عرب برنامه ریزی شده و از  ٨ خرداد ماه بصورت مدرسه ای در حال اجراست و تا ١٣ خرداد ادامه دارد.

آقابابایی با اشاره به شیوه برگزاری المپیاد، خاطرنشان کرد: این المپیاد بصورت کاملا شفاهی برگزار می‌شود. چرا که تنها راه تشخیص پیشرفت علمی طلاب در بحث ادبیات کاربردی، امتحانات شفاهی است.

وی اظهار کرد: با اینکه برگزاری آزمون شفاهی کار بسیار دشواری بوده و باید از ٣٠٠ نفر طلاب سطح یک استان اآزمون شفاهی گرفته شود، اما برای اینکه پیشرفت و ارتقاء صورت گیرد، این سختی را می‌پذیریم.

معاون آموزش حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این المپیاد در ٩ مدرسه علمیه بلند مدت و سفیران هدایت استان با دعوت از حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی از اساتید مجرب ادبیات عرب، به مدت ۶ روز و به صورت مدرسه به مدرسه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آقابابایی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های یک سال گذشته برای ارتقای ادبیات عرب و ارزیابی شفاهی سال گذشته، مدارس علمیه چهارمحال و بختیاری در بحث ادبیات عرب با وجود محدودیت‌های کرونایی و تعطیلات، نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: همچنین طرح ویژه ارتقای ادبیات عرب مدارس علمیه استان زیر نظر اساتید برجسته تدوین شده که در سال تحصیلی ١٤٠۱- ١٤٠۰ در همه مدارس استان اجرا خواهد شد. البته در حال حاضر بصورت آزمایشی در یکی از مدارس اجرا می‌شود و تا الان نتایج موفقیت‌آمیزی داشته است.

معاون آموزش حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این طرح در کنار المپیاد، نوید این را می‌دهد که گام مهمی در بحث ارتقاء آموزشی حوزه‌های علمیه استان برداشته می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha