شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه در معرفی امام به جامعه و نسل جوان قصور داشته ایم، گفت: در این سال ها امام(ره) را تنها در مسائل سیاسی و ایام خاص خلاصه کرده ایم، در حالی که شخصیت امام خمینی دارای ظرفیت های بالایی در عرصه های مختلف است که امیدواریم به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در مجمع پیشکسوتان دفتر نماینده ولی فقیه در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم صیادزاده، مرحوم ارغوان و مرحوم حق گویان که به تازگی به رحمت خدا رفته‌اند، اظهار داشت: حضور در این جلسه و استفاده از تجربیات پیشکسوتان، برای بنده فرصت مغتنمی است که شاید از ساعت‌ها مطالعه دستاوردهای بیشتری را کسب کنم.

وی با بیان اینکه این جلسات باید به صورت منظم برگزار شود، خاطر نشان کرد: جمع حاضر می‌تواند در بسیاری از عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی فعالیت‌های مثمر ثمری در سطح جامعه و استان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: برخی از مسائل و موضوعات را می‌توان در این جمع به شور گذاشت و اگر بنا بر اجرا بود، باید از ظرفیت جمع حاضر برای کسب اثرات اجتماعی بهتر بهره برد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌ها با اشاره به سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، یادآور شد: بنده به شخصه از حضرت امام(ره) بسیار متاثر بودم و در دوران جوانی حتی دیدن تصویر ایشان تاثیرات معنوی بسیار ایجاد می‌کرد، تا جایی که در طلبه شدن بنده شخصیت حضرت امام(ره) نیز بسیار تاثیر داشت.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه امروز هم امام(ره) می‌تواند در جنبه‌های تربیتی تاثیرگذار باشد، خاطر نشان کرد: لازم است که نسل جدید که امام(ره) را ندیده‌اند را با ایشان و ویژگی‌های اخلاقی و وجودیشان آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه در معرفی امام به جامعه و نسل جوان قصور داشته‌ایم، مطرح کرد: در این سال‌ها امام(ره) را تنها در مسائل سیاسی و ایام خاص خلاصه کرده‌ایم، در حالی که شخصیت امام خمینی(ره) دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه‌های مختلف است که امیدواریم به آن توجه شود.

بعضی‌ها گفتارشان درمان و عملشان درد است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه امام(ره) انقلاب اسلامی را مبتنی بر مسائل اعجاز آمیز معرفی می‌کردند، گفت: در سخنرانی‌های حضرت امام(ره)، ایشان به این موضوع معتقد بودند که جریان پیروزی انقلاب اسلامی به جز امدادهای غیبی امکان پذیر نبوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اعجازهای آن زمان ایجاد وحدت در بین همه اقشار و مردم مناطق مختلف کشور بود، عنوان کرد: امروز نیز که نزدیک به ایام انتخابات هستیم لازم است تا با استفاده از همان انسجام، در بحث مشارکت حداکثری تلاش کنیم و مشت محکمی بر دهان دشمنان که به دنبال رساندن مشارکت به حداقل هستند بزنیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه پیشکسوتان و افراد صاحب نفوذ باید تمام تلاش خود را برای تحقق مشارکت حداکثری قرار دهند، ابراز کرد: مشارکت حداکثری سرمایه اجتماعی دولت را بالا می‌برد چرا که در عرصه تصمیم گیری نیازمند این سرمایه اجتماعی است.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید: "بعضی‌ها گفتارشان درمان و عملشان درد است" بنابراین در عرصه انتخابات و انتخاب فرد اصلح باید ببینم که با توجه با ساختارهای موجود در کشور چه برنامه‌ای توسط کاندیدها ارائه شده است که قابلیت اجرا داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اگر در مسیر تحقق اسلام و مسیر مستقیم قرار گیریم بازهم شاهد همان امدادهای غیبی خواهیم بود، گفت: خدای طبس و خدای خرمشهر هنوز هم زنده است و امیدواریم که سیاسیون ما با توسل به اهل بیت و رعایت اخلاق، زمینه ساز به وقوع پیوستن امدادهای الهی شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha