شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
سعید اوحدی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تمام بدهی ۸ سال گذشته بنیاد شهید به دانشگاه آزاد و معوقات و مطالبات این چند سال دستگاه‌ها پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، سعید اوحدی، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در طول یک سال گذشته خداوند توفیق داد که با مصوبات  دولت و پشتیبانی وزراء و مسئولان، ۷۱ هزار قطعه زمین در تملک قرار گیرد که ۶۵ درصد بیشتر از ۱۶ سال گذشته بود.

وی افزود: در چهل و دومین سال انقلاب اسلامی هستیم اما هنوز نتوانسته‌ایم مشکل زمین، مسکن و به ویژه اشتغال جامعه ایثارگری را حل کنیم. مهمترین موضوعی که امروز به عنوان چالش جدی مواجه هستیم، مشکل اشتغال این عزیزان است که البته این مشکل همه اقشار جامعه نیز می‌باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: با سفرهای استانی که انجام می شود، برخی از مشکلات استان حل می‌شود. بند ج ماده ۸۷ تأکید دارد که همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا باید استخدام شوند. 

اوحدی خاطرنشان کرد: زمینه و شرایط لازم برای استخدام ۱۷ هزار نفر در یک سال فراهم شده که تاکنون بی سابقه بوده و آزمون استخدامی نیز در تاریخ ۱۲ تیرماه سال جاری برگزار می‌گردد. بلافاصله بعد از این آزمون، زمینه را برای افرادی که امسال فارغ التحصیل می‌شوند فراهم می‌کنیم که بتوانند در آزمون بعدی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۹۹، ۴ تبصره به بنیاد شهید تعلق گرفته بود، اما در بودجه ۱۴۰۰، ۸ تبصره برای بنیاد مطرح شده که تا به امروز تقریبا همه تبصره ها مصوب شده است. یک تبصره باید با وزارت بهداشت و درمان هماهنگی ها صورت گیرد و یک تبصره دیگر برای هماهنگی کمک معیشت بوده که یکشنبه آینده انجام می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه در این سه ماه اول سال، تقریبا آیین نامه تمام تبصره ها را به تصویب دولت رساندیم که اتفاق بزرگی است، ادامه داد: مهمترین اتفاق بنیاد شهید، موضوع بودجه مسکن برای ساخت زمین های ذکر شده بوده که با افزایش متوسط ۲۰۰ درصدی وام مسکن نسبت به سال گذشته، این مشکل قابل جبران است.

اوحدی با بیان اینکه وام ۶۰ میلیونی مسکن روستایی در سال گذشته به ۲۰۰ میلیون در سال جدید افزایش یافت، گفت: وام مسکن شهری در سال گذشته ۱۲۰ میلیون بود که در سال جدید به ۲۵۰ میلیون افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ بودجه خوبی تعیین شده است، افزود: تمام بدهی ۸ سال گذشته بنیادشهید به دانشگاه آزاد و معوقات و مطالبات این چند سال دستگاه‌ها پرداخت شده و امیدواریم سال جدید، سال برنامه محوری باشد و برنامه‌های تحقق نیافته سال گذشته عملیاتی شود و هر هفته با حضور در یک استان، از نزدیک و میدانی، مسائل جامعه ایثارگری را برطرف کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha