پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
دهه کرامت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س)گرگان گفت: تکریم و تعظیم ایام دهه کرامت، زمینه ساز شرایط مناسبی است تا متولیان فرهنگی در جهت تقویت عقاید دینی جوانان و تعمیق باورهای دینی جامعه بهره لازم را ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم میرکریمی در جمع شماری از کارکنان مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) گرگان، دهه کرامت را سرشار از مفاهیم سازنده و ارزشمند الهی-انسانی و یادآور ارزش ها و کمالات انسانی دانست.

وی افزود: این دهه فرصت مناسبی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه فرهنگ فاطمی و رضوی است تا در دریای خروشان آموزه‌های قرآنی، زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) فراهم شود.

مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: تکریم و تعظیم ایام دهه کرامت، زمینه ساز شرایط مناسبی است تا متولیان فرهنگی در جهت تقویت عقاید دینی جوانان و تعمیق باورهای دینی جامعه بهره لازم را ببرند.

میرکریمی خاطرنشان کرد: اندکی تامل بیانگر این حقیقت است که از مهمترین دغدغه‌های حضرت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار آن حضرت نیز، انسان‌سازی و ‌پرورش انسان‌های کمال یافته و بسترآفرینی جامعه‌ای مطلوب است، جامعه‌ای که آرمان آن فضیلت و رشد است و انسان در آن از حرمت، کرامت و منزلت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

وی، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای پیاده‌سازی سیره رضوی در زندگی برشمرد و بر پیاده سازی اخلاق، رفتار و سیره رضوی و دیگر ائمه اطهار(علیهم السلام) در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد.

مدیر مجموعه حوزوی الزهراء(سلام الله علیها) گرگان اضافه کرد: تکریم و تعظیم دهه کرامت و برگزاری برنامه های پرمحتوا و جشن های این دهه، عاملی مهم و تأثیرگذار در تقویت اعتقادات عقاید دینی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و حرکتی بزرگ در تعمیق باورهای دینی بشمار می آید.

خانم میرکریمی تصریح کرد: دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و با میلاد با سعادت امام رضا(ع) پایان می یابد، یادآور تحول آفرینی، عزم و قاطعیت بانوان والامقام جهان اسلام در حمایت از جایگاه دین و ایفای نقشی ماندگار در صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی است.

وی در پایان، با تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، ولادت پیشوای هشتم آیت حق، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و دهه نورانی کرامت را به تمامی ارادتمندان ائمه اطهار(علیهم السلام) تبریک گفت و تصریح کرد: امید است خداوند متعال توفیق معرفت اهل بیت(علهیم السلام) و بهره‌مندی از شفاعت این گوهرهای زیبای هدایت و سعادت را به همه ما مسلمانان عنایت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha