چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
شیخ جعفر

حوزه / مستند «پنج روز با شیخ جعفر» به کارگردانی محمد باقر شاهین زندگی شیخ جعفر مجتهد شیعه اسپانیایی را به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ مستند «پنج روز با شیخ جعفر» به کارگردانی محمد باقر شاهین محصول سال ۲۰۲۰ پنج روز از زندگی شیخ جعفر ( رائول گونزالس بورنز) مجتهد شیعه اسپانیایی را به تصویر می‌کشد.

بنا به این گزارش؛ مستند «پنج روز با شیخ جعفر» ضمن همراهی پنج روزه با این اسلام‌شناس اسپانیایی و نمایش نحوه زندگی و چگونگی ترجمه قرآن و کتب اسلامی توسط او، بخشی از صحبت‌هایش در حوزه‌های مختلف از جمله تاریخچه اسلام در اسپانیا، اسلام‌هراسی در این کشور، اعتراضات مردمی، خشونت پلیس و بی‌تفاوتی دولت‌ها در قبال رفاه مردم را منعکس می‌کند.

 این مستند همچنین نگاهی به زندگی و چگونگی گرویدن شیخ جعفر به دین اسلام و مذهب تشیع دارد. رائول گنزالس بورنز با وجود تحت تاثیر افکار مارکسیستی بودن در دوران کودکی، پس از مطالعه کتابی درباره اسلام به این دین تمایل شدید پیدا کرده و مسلمان می‌شود. او سپس با تحقیق و مطالعه فراوان درباره عقاید شیعه و سرگذشت اهل بیت(ع) سرانجام مذهب شیعه اثنی عشری را برگزیده و نام خود را به جعفر تغییر می‌دهد.

مستند «پنج روز با شیخ جعفر» در دو روز متوالی از یکشنبه ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۰۹:۰۰, ۱۵:۰۰, ۲۱:۰۰ و بامداد دوشنبه ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha