شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تولید برق وظایفی بر دوش مسئولان بوده که به خوبی انجام نشده و میزان تولید برق پایین و مصرف بالا در گرمای شدید تابستان سبب ایجاد خاموشی‌ها شده است، می‌طلبد که همه افراد در این شرایط مصرف برق را به حداقل برسانیم تا بتوان از این بحران عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع)، اظهارداشت: این امام عزیز در روایتی به این نکته مهم اشاره دارند که کارها را از روی علم و تحقیق و مطالعه انجام دهید و در کارهایتان شتاب‌زده و جاهلانه عمل نکنید، زیرا فساد چنین کارهایی بیشتر از صلاح و خیر آن به جامعه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان کرد: این توصیه باید در مسئله تولید به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و اگر تولیدات، عالمانه، محققانه و با کیفیت نباشند، قطعا بازار نداشته و این امر به آبروی تولید صدمه می‌زند.

نکونام با اشاره به سالروز کودتای نوژه در ۱۸ تیرماه سال ۵۹ در پایگاه نظامی نوژه خاطرنشان کرد: این کودتا با همراهی جمعی از چهره‌های شاخص داخلی و حتی روحانیت و مرجعیت برنامه‌ریزی شده بود و به تعبیر امام راحل، افرادی که روزی داعیه‌دار جدایی دین از سیاست بودند، در این کودتا با سیاست خود از  آن حمایت کردند.

وی با بیان اینکه در جایی که تقوا، عدالت و ایمان وجود نداشته باشد، مرجعیت نیز دچار خطا و آسیب می‌شود، تصریح کرد: این کودتا درس عبرتی بوده و بار دیگر ثابت کرد که عنایت الهی همچنان همراه این انقلاب بوده و کودتایی که قرار بود در طی آن میلیون‌ها انسان در مناطق مختلف کشور با هواپیماهای داخلی به خاک و خون کشیده شوند، با عنایت و کمک پروردگار خنثی شد و با شکست مواجه شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در اول ذی‌القعده اشاره کرد و گفت: این ازدواج نورانی ساده بود و جوانان امروزه کشور نیازمند فراهم‌سازی شرایط آسان ازدواج برای هستند. خانواده‌ها و متولیان جامعه اگر به‌دنبال خدمت به جوانان هستند، باید در جهت ازدواج آسان گام بردارند و به حداقل‌ها در ازدواج جوانان راضی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بیان کرد: دو جوان برای ازدواج باید هم‌کفو هم باشند و بدانند که می‌توانند با یکدیگر زندگی کنند، لذا باید به حداقل‌ها قناعت کنیم تا ازدواج جوانان رونق پیدا کند و جامعه از بسیاری از آسیب‌های ناشی از عدم ازدواج یا ازدواج دیرموقع در امان بماند، باید ازدواج آسان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به روز عفاف و حجاب در روزهای آتی خاطرنشانکرد: این روز به دلیل قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد علیه قانون کشف حجاب رضاخان به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده و در این روز خون مردم بی‌گناه در حرم مطهر امام رضا(ع) روی زمین ریخته شد تا عفاف و حجاب حفظ گردد، زیرا اگر عفاف و حجاب آسیب ببیند، جامعه نیز دچار آسیب می‌شود.

امام جمعه شهرکرد از رویکرد افرادی که ترویج عفاف و حجاب را به معنای سلب آزادی و سرکشی در امور مردم می‌دانند، انتقاد کرد و افزود: برخی افراد اقدام برای تبلیغ حجاب را با تعابیری همچون دیوارکشی یا سلب آزادی توصیف می‌کنند که عملشان حرام است، زیرا ترویج احکام جزو برنامه‌های ضروری دین بوده و عفاف و حجاب عمومی باید در جامعه اسلامی رونق یابد.

خطیب نماز جمعه گفت: امام راحل(ره) در وصیت‌نامه خود به تمامی مسئولان ارشد کشور مثل مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، رییس‌جمهور و مسئولان قضایی در همه دوران توصیه کرده‌ که نگذارند دستگاه‌های خبری، مطبوعات و مجلات از مسائل کشور منحرف شوند و آزادی را به شکلی که موجب انحراف جوانان است بیان کنند؛ زیرا این گونه صحبت‌ها، فعالیت‌ها و کتاب‌ها خلاف اسلام و حرام است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: باید دختران و زنان تبیین شود که آزادی آنان در گرو عفاف و حجاب است و بی‌بند و باری موجب سلب آسایش و آرامش از آنان می‌شود.

وی با بیان اینکه علت خاموشی‌ها وجود فاصله زیاد میان تولید و مصرف برق است، اضافه کرد: در این راستا وظایفی بر دوش مسئولان بوده که به خوبی انجام نشده و میزان تولید پایین و مصرف بالا در گرمای شدید تابستان موجب ایجاد خاموشی‌ها شده‌است، لذا می‌طلبد که همه ما در این شرایط همراهی کنیم و مصرف برق را به حداقل برسانیم تا از این بحران عبور کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: این خاموشی‌ها عبرتی برای دولتمردان آینده است تا با پیش‌بینی‌های لازم از بروز این‌گونه بحران‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha