شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حمید علی بخشی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: امام محمد تقی(ع)، اخبار و احادیثی را در دفاع از حقانیت اسلام به یادگار گذاشت و امروز نیز فقها و عالمان دینی بر سر سفره اخبار و احادیث ائمه اطهار(ع) نشسته اند.

 به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان، امروز در جمع طلاب واساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان گفت: خدمات امام محمدتقی(ع) در دوران کوتاه امامتش بسیار مهم و تاثیرگذار است. به طور کلی امویان و عباسیان از رشد و شکوفایی مکتب اهل بیت و خاندان امامت می ترسیدند و سعی می کردند تا محبوبیت ائمه(ع) در میان مردم زیاد نشود.

 مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: امامت یک موهبت الهی است و خداوند آن را به بندگان خاص خویش اعطا می کند و پروردگار می تواند مهر، باور و اعتقاد یک شخص را در دل انسان های دیگر قرار داده و بدین ترتیب افراد به او ایمان آورند.

حجت الاسلام علی بخشی خاطرنشان کرد: در واقع موقعیت زندگی امام(ع)، شرایط سختی مانند دوران پدر بزرگوارشان داشت، شیوه مبارزه حضرت امام محمد تقی(ع)، مانند دیگر ائمه(ع) روش فرهنگی، علمی و اخلاقی بود و ایشان می کوشید تا معارف اهل بیت(ع) را در میان مردم ترویج دهد و با استفاده از فضایل اخلاقی همچون کمک و رسیدگی به فقیران و ضعیفان به پرورش فرهنگ کلامی، اخلاقی و اعتقادی در جامعه بپردازد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امام محمد تقی(ع)، اخبار و احادیثی را در دفاع از حقانیت اسلام به یادگار گذاشت و امروز نیز فقها و عالمان دینی بر سر سفره اخبار و احادیث ائمه اطهار(ع) نشسته اند.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان عنوان کرد: شاگردان و اندیشمندانی که امام جواد(ع) تربیت کرده اند با نقل حدیث و خبر، سرمایه های علمی و فقهی بسیار ارزشمندی را از خود به یادگار نهاده اند که از آن جمله می توان به روایت های مرحوم کلینی ها در اصول کافی و وسایل شیعه شیخ آملی اشاره داشت.

حجت الاسلام علی بخشی همچنین به صرفه جویی در مصرف آب و برق بیان کرد: امسال با توجه به شرایط جوی لازم است که خانواده ها ومردم در مصرف اب وبرق صرفه جویی نموده تا دچار قطع برق نشویم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha