شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمد فرخفال

حوزه/ اگر معارف دین را بخواهیم حفظ کنیم، باید از حجاب و عفاف شروع کنیم و برای عملیاتی کردن آن باید از ادارات شروع تا به سطح جامعه برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفت‌وگو  با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: در مورد عفاف و حجاب زنان و مردان آیات صریحی وارد شده و بیان شده که مرد و زن لازم است برچارچوب دین و موازین شرعی عفاف و حجاب را رعایت کنند و حتی آنها را به این امر تشویق می کند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: مصالح جامعه اسلامی اقتضا می کند که بستر جامعه، بستر رشد فساد نباشد. اگر ما فضای جامعه را طوری کردیم کسانی که آلوده هستند این آلودگی را به دیگران منتقل کنند، این بستر را فساد کردیم.

 وی ادامه داد: بشر موجود اجتماعی است. وقتی  انسان وارد جامعه می شود، نیازمند قواعد و قانونی هستیم که قرآن آن را به عنوان حفظ عفت و حجاب بیان کرده است و  امام راحل هم براساس صراحت آیات قرآن در  مورد عفاف و حجاب، بحث لزوم حجاب را در جامعه تأکید داشتند و حتی در اسناد بالادستی حفظ حجاب واجب دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان داشت: بنابراین. حفظ حجاب، حفظ فرد و جامعه است و اگر معارف دین را بخواهیم حفظ کنیم، باید از حجاب و عفاف شروع کنیم.

این استاد حوزه اضافه کرد: این مسئله را باید از ادارات شروع تا به سطح جامعه برسیم و اگر این کار را کردیم معارف دین به وسیله کسانی که عفیف اند، رعایت خواهد شد. نه کسانی که مقید به امور شرعی نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha