شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمدرضا حامدی

حوزه/ بارها دیده شده که مردم پردیسان در مصلای نماز جمعه در گرد و غبار نشسته اند و همه لباس هایشان خاکی شده، بنده خجالت زده مردم هستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در دفتر امام جمعه پردیسان در قم برگزار شد، گفت: بنده از مردم این شهر به دلیل مشکلات و عدم وجود زیر ساخت های لازم در بحث مدرسه، مسجد، آب و فاضلاب، مغازه های تجاری و حتی مصلای این شهر خجالت زده ام.
وی بیان داشت: نباید این وضعیت مردم باشد. چرا وقتی زیرساخت های لازم برای مردم در نظر گرفته نشده بود، برای آنها مسکن ساختند و تحویل دادند. چرا  دستگاه های مربوطه این شهر پاسخ گو نیستند.
حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: بسیاری از مغازه های تجاری پردیسان موقتی است و اگر این این مجوزهای موقتی لغو شود مردم چکار باید کنند. عملا مسئولین پاسخگو نیستند.

امام جمعه پردیسان افزود:. بعضا بعضی از مناطق حتی مسجدی ندارد و اگر مسجدی هست، مردم بعد از چند سال هنوز در کانکس نماز می خوانند.

وی بیان داشت: وقتی برای مردم مسکن می ساختند، کسی به فکر ساخت مصلا نبود. بدتر این که اصلا زمینی برای آن در نظر گرفته نشده است و الان این زمینی که در میدان امام علی(ع) پردیسان به مصلی اختصاص داده شده، کاربری آن برای فضای سبز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: بعد هم با تلاش حجج الاسلام والمسلمین غفوری و قوامی، ائمه جمعه سابق این شهر، این مصلای به وضعیت فعلی یعنی ستون رسیده که وقتی باد می زند و گرد و غبار می شود، اوضاع به شدت نامناسب می شود و بارها دیده شده که مردم در این مصلای در گرد و غبار نشسته اند و همه لباس هایشان خاکی شده، بنده خجالت زده مردم هستم.

امام جمعه پردیسان افزود: حق مردم این نیست و باید بیش از اینها برای آنها کار کرد. مردم انتظاراتی از مسئولین دارند ولی به امید این دولت نمی توان نشست. باید دولت جدید با تلاش مضاعف این مشکلات را رفع کند.

وی بیان داشت: مشکل بعدی جدای از عدم زیر ساخت های لازم، مسئولین دنبال این هستند، به جمعیت فعلی شهر، دوباره ۱۰۰ هزار نفر دیگر اضافه کنند. مگر زیر ساخت های آن ۳۰۰ هزار نفر را حل کردند، که دارند ۱۰۰ هزار نفر دیگر اضافه می کنند. همه این ها آسیب است و اضافه کردن جمعیت مشکلات را اضافه تر خواهد کرد.

امام جمعه پردیسان افزود: در کنار همه این موارد، قبر شهید گمنامی هم در جوار مصلای قم قرار دارد که بدون سر پناه است  محل زیارت مردم علاقه‌مند و عشاق شده است. این شهید هم مانند مردم این شهر مظلوم و مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین و دستگاه ها واقع شده است.

وی بیان داشت: رفع این مشکل هم نه نیازمند بودجه، بلکه عشق و علاقه می خواهد. نمایندگان این استان از مردم این شهر حمایت کنند تا بیش از این  شاهد رنج و مشکلات آنها نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباسی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    عزیز من برای سات مسجد و مصلی هیچ وقت دولت کاری نمی کرد و در محله ها نیز وضع مینه اگر مردم مسجد بسازند آن محله مسجد خواهد داشت و گرنه نه. پس خودتان پول جمع کنید و مسجد بسازید. در ضمن فضای سبز را مسجد کردن کار درستی نیست.
  • علی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام قطعا شما این رو نمیخونید آقای احمدی ولی از روی ما چی؟؟؟ منی که حاضر بودم سرباز دفتر بشم بدون پرداختی ولی دفتر دار محترم شما حتی با هم صحبت هم نکرد منی که مشکل درسی داشتم و شما دریغ کردید هرچند عرصه در همه جا بر من تنگ شده ولی خداهست خداهست خداهست
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    متاسفم که نظرات رو منتشر نمیکنید نترسید حقوق تون قطع نمیشه شما وصل هستید
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    چون وصل هستید درد رو نمی فهمید مشکلات و نداری ها رو نمی فهمید مسئول خبر گزاری خیلی ترسویی
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    این مصلی ایی که شما ساخته اید بودجه یکسال قم هم کفاف ساخت آنرا نمی دهد، و حال آنکه کارهای عمرانی مهمتری هم هم در پردیسان هست مثل مشکل فاضلاب و.... که داد مردم را درآورده، برای نماز جمعه پردیسان مسجد حضرت زینب سلام الله علیها هیچ مشکلی نداشت تمام امکانات را هم داشت ولی متاسفانه خودخواهی بعضی ها مردم را به بیابانهای خاکی (که کاربری فضای سبز داشت) کشاند که اتمام ساخت آن به عمر نسل ما قد نمی دهد.
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      احسنت
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      مسجد ظرفیت آنچنانی ندارد برای نماز جمعه . آنجا بحمد الله فضای سبزش بیشتر از شهر است .
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 0
      حداقل جمعیت مسجد 4 هزار نفر بود، حالا هم میلیاردها تومان خرج شده و سی تا ستون بتونی درست کردند.... با این وضع مالی مملکت فعلاً مصلی اولویتی برای پردیسان نداشت