یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 970519
۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
تصاویر / نشست هم اندیشی به وقت اربعین

حوزه/ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: برقراری ارتباط شبکه ای بین کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با شاعران و مداحان برای شناسایی آنان در راستای برگزاری برنامه های مختلف چه در ایران و چه در ایام اربعین حسینی در عراق امری مهم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی در  نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی و رسانه‌ای‌ مراسم پیاده روی اربعین حسینی با عنوان «به وقت اربعین» که با حضور جمعی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت و شاعران آئینی برگزار شدگفت: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب از سوی نهادهای متولی بتوانیم امسال شاهد حضور زائران اربعین حسینی در این رویداد عظیم و بی نظیر شیعیان در کربلای معلی باشیم و ان شاءالله به برکت اعیاد مبارک پیش رو از جمله عیدسعید غدیر خم که  عیدالله اکبر است این ویروس منحوس هر چه زودتر از بین برود و شرایط عادی به جامعه بازگردد.

وی افزود: یکی از دغدغه های مهم مسئولان هیات ها و موکب های ایرانی در مسیر پیاده روی موضوع هماهنگی خطیب و مداح است که برنامه ریزی ها می بایست به این سمت معطوف شود که از قبل طی یکی برنامه مشخص شده شاهد حضور و خادمی این عزیزان در موکب ها باشیم که بخش شعر خوانی شاعران نیز می تواند به این برنامه ها افزوده شود.

وی با بیان اینکه رادیو اربعین  همانند سال های گذشته امسال نیز به همت صدا وسیما فعالیت خود را خواهند داشت گفت: مداحان و شاعران آئینی در استانهای مختلف کشور در راستای تولید برنامه های مختلف برای این رادیو می توانند نقش آفرین باشند که به دوستان جدیدی که در این رادیو فعالیت می کنند این موضوع تاکید می شود تا از ظرفیت این عزیزان حداکثر بهره برداری را انجام دهند.


وی گفت: برپایی جلسات و محافل شعر با حضور شاعران ایرانی و عراقی در سالهای گذشته در ایام اربعین حسینی جز برنامه ها بوده و امیدواریم امسال نیز این برنامه اجرایی شود.


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: مراسم اربعین حسینی در واقع یک جریان مردمی است و میزبان اصلی نیز مردم عراق هستند و امیدواریم در سالهای آینده شاهد افزایش برپایی موکب های مشترک ایرانی و عراقی باشیم و این امر می تواند پیوند بین دو ملت را تعمیق بخشد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین  با اشاره به نقش بسیار مهم مداحان و شاعران در تعمیق و معرفت بخشی پدیده اربعین حسینی بیان داشت: خوشبختانه در سالهای اخیر هم مداحان و هم شاعران اهل بیت عصمت و طهارت آثار ماندگاری در موضوع اربعین حسینی پدید آوردند که مورد استقبال اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان قرار گرفته و بازخوردهای خوبی در کشورهای دیگر از جمله خود عراق داشته است.


وی عنوان کرد: حضور شاعران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی قطعا تاثیرگذاری خوب و متفاوتی بر آنان برای خلق آثار فاخر خواهد داشت و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا تمامی شاعران حتی آنان که کمتر در عرصه شعر آئینی فعالیت می کنند بتوانند این فضا را برای یک بار هم که شده تجربه کنند.


حجت الاسلام والمسلمین احمدی در پایان ابراز کرد: برقراری ارتباط شبکه ای بین کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین  با شاعران و مداحان برای شناسایی آنان در راستای برگزاری برنامه های مختلف چه در ایران و چه در ایام اربعین حسینی در عراق  امری مهم و ضروری است که امیدواریم این موضوع محقق شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha