شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ حجت‌الاسلام فرطوسی از اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان خوزستان در ایام دهه اول ماه محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی فرطوسی، سرپرست اداره فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان خوزستان در ماه محرم، اظهارداشت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در رابطه با ویروس کرونا با آن روبه‌رو هستیم، مبلغان اعزامی علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌هایی حضور پیدا می‌کنند که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شده و مردم را نیز در منبرهایشان به این امر تشویق کنند.

وی، در خصوص نحوه نظارت بر مبلغان اعزامی تصریح کرد: رابطان فرهنگی شهرستان‌ها، بر فعالیت مبلغان به لحاظ محتوا و کیفیت تبلیغ نظارت خواهند کرد.

وی گفت: تمرکز ما برای اعزام محرم سال ۱۴۰۰، تحت پوشش قرار دادن مناطق خالی از روحانی اعم از روستاها، مناطق حاشیه شهر و حتی برخی از مناطق شهری و مساجد بدون روحانی است.

حجت‌الاسلام فرطوسی، با تأکید بر اثربخشی مبلغان و بالابردن سطح محتوای تبلیغی اظهارداشت: اعزام مبلغان به مدت ۱۰ روز از یک الی ۱۰ محرم سال جاری بوده و در این راستا نیز بسته‌های محتوایی با عنوان «ره‌توشه عمومی مبلغان» و «ره‌توشه تخصصی خانواده » که شامل مطالب غنی و خوبی بوده  و از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آماده شده، به صورت پی‌دی‌اف در اختیار مبلغان قرار داده شده است.

وی افزود: همچنین جزوه احکامی ویژه ماه محرم و سؤالات پرتکرار محرمی که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان تهیه شده نیز در اختیار مبلغان قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام فرطوسی در خصوص نحوه انتخاب مبلغان برای اعزام در شهرستان‌ها اظهارداشت: با ارائه فراخوان عمومی و بر اساس نیاز و ضرورت‌هایی که وجود داشت، فراخوان انجام شده و بعد از تأیید حکم، افراد را معین می‌کنیم.

سرپرست اداره فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص اعزام مبلغان خواهر تصریح کرد: از  ۱۰۰ درصد مبلغان اعزامی، سهمیه خواهران مبلّغ ۳۰ درصد خواهد بود.

حجت‌الاسلام فرطوسی گفت: علاوه بر مبلغان اعزامی از سوی دفتر خوزستان، مبلغان خوزستانی مقیم قم نیز از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه قم به خوزستان اعزام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان ۱۰ روز، اعزام محرم ما به پایان خواهد رسید  و مبلغان از طریق سامانه سمتا گزارش خود را ارسال خواهند کرد؛ این گزارش‌ها ضمن دریافت تأییدیه رابطان فرهنگی، مراحل بعدی آن انجام خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha