شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یمن

حوزه/ استان حضرموت یمن همزمان با حرکت مردمی عموم استان ها در محکومیت اقدامات متجاوزان سعودی و دولت مستعفی، شاهد تشدید نافرمانی مدنی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، استان حضرموت یمن همزمان با حرکت مردمی عموم استان ها و مناطق جنوب و شرقی اشغالی یمن در محکومیت اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی یمن، شاهد تشدید نافرمانی مدنی است.

این نافرمانی مدنی در نتیجه وخامت اوضاع اقتصادی و کاهش شدید قیمت ارز که تأثیر منفی بر تمامی ابعاد زندگی داشته است، انجام گرفت.

در چارچوب مخالفت با سیاست تحریم و محکمیت اوضاع معیشتی و اقتصادی و کاهش قیمت ارز، عدم پرداخت حقوق و نبود خدمات ضروری مثل برق و آب، نافرمانی مدنی گسترده ای در استان حضرموت یمن برگزار می شود.

فعالان شبکه های اجتماعی تصاویری از خیابان های المکلا، الشحر، غیل باوزیر در ساحل حضرموت و شهر سیئون منتشر کردند که خالی از مردم و عابران است و همچنین تصاویری از فروشگاه های تعطیل شده و کاهش چشمگیر عبور و مرور وسایل نقلیه و تصاویر آتش زدن لاستیک های ماشین در خیابان های اصلی منتشر شده است.

"ابوجهاد" عکسی از خیابانی در حضرموت به اشتراک گذاشته و روی آن نوشته است: «نافرمانی مدنی در حضرموت اشغالی در محکومیت وضعیت معیشتی و اقتصادی. متجاوزان یمنی ها را کشتند».

"عدنان الاعجم" نوشت: نافرمانی مدنی در تمامی شهر های حضرموت در مخالفت با سیاست غارت و فساد دولت مستعفی و تابعان آن.

"ایهاب احمد عیسی" در صفحه توئیتر گفت: ان شاء الله هفته بعد، عدن و سایر استان های جنوبی به حضرموت می پیوندند و نافرمانی فراگیر تشکیل خواهد شد تا اوضاع معیشتی بهبود یابد و حقوق افزایش و خدمات بهتر شود.

مخالفت اتاق بازرگانی عدن با تصمیم مزدوران سعودی در افزایش قیمت دلار

از  سوی دیگر اتاق بازرگانی و صنعت عدن با تصمیم مزدوران متجاوز سعودی در افزایش قیمت دلار برای تعرفه های گمرکی به میزان ۱۰۰ درصد مخالفت کرد و گفت: این تصمیم منجر به فاجعه گرسنگی می شود.

اتاق بازرگانی تصریح کرد: در سایه شرایط معیشتی کنونی و کاهش شدید قیمت ارز ملّی و ضعف درآمد شهروندان و افزایش فقر در میان شهروندان، این تصمیم منجر به اختلال در تهیه مواد غذایی و بر هم زدن استقرار امنیتی جامعه و گسترش گرسنگی در میان مردم می شود.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به این تصمیم گفت: ائتلاف متجاوز و مزدوران با افزایش تعرفه تا ۱۰۰درصد، غذای مردم را از دستشان می دزدند.

مزدوران سعودی بعد از شکست در جنگ نظامی علیه یمن، به جنگ اقتصادی روی آورده اند

از طرف دیگر "ابو ابراهیم الاشتر" گفت: مزدوران سعودی بعد از شکست در جنگ نظامی علیه یمن، به جنگ هوشمند (۸۰% جنگ نرم و ۲۰%جنگ سرد) روی آورده اند. جنگ اقتصادی و گسترش شایعات و از هم گسستگی موسسات، دلیلی بر این مسئله است، لذا ما باید در مقابله با آنها، آگاه، با بصیرت و بیدار باشیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha