یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 972389
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
آغاز به کار رسمی جامعه وعاظ ولایی در خوزستان

حوزه/ مسئول جامعه وعاظ ولایی خوزستان با اشاره به تدوین اساسنامه جامعه وعاظ، گفت: در قالب یک برنامه مدون شاهد نظم در میان جامعه وعاظ خواهیم بود.

حجت‌الاسلام پیام مهرانیان مسئول جامعه وعاظ ولایی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهارداشت: از سال گذشته پیشنهاد تأسیس جامعه وعاظ ولایی خوزستان به نماینده ولی فقیه در استان ارائه شد که وی نیز پذیرفته و بر تدوین و تهیه اساسنامه تأکید کرد.

وی با اشاره به این‌که با تحقیقات و هم‌فکری انجام شده با متخصصین امر اساسنامه تهیه شد، ادامه داد: در این اساسنامه اهداف و برخی از اولویت‌ها بیان و چارت جامعه وعاظ ولایی نیز تعریف شده است.

مسئول جامعه وعاظ ولایی خوزستان با اشاره به تعریف حدود ۱۵ ماده و ۷ تبصره در ۸ صفحه اساسنامه، ادامه داد: جمع‌آوری آمار منبرهای برادر و خواهر، تغذیه این افراد بر اساس نیاز جامعه، طرح‌ریزی آثار وعاظ در قالب‌های مختلف و معرفی وعاظ مطرح در سطح داخلی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های جامعه وعاظ است.

حجت‌الاسلام مهرانیان، آسیب‌شناسی جامعه وعاظ را رویکرد دیگر جامعه وعاظ ولایی خوزستان برشمرد و خاطرنشان کرد: در قالب یک برنامه مدون شاهد نظم در میان جامعه وعاظ خواهیم بود.

وی عنوان کرد: راه‌های مختلفی برای شناسایی وعاظ از جمله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و... نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha