دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ آیت الله ناصری در دیدار مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه های علمیه برای تقویت پایه های ایمانی، بصیرتی و اخلاقی طلاب و جوانان برنامه ریزی کنند تا در میدان عمل شاهد مصونیت از مشکلات و خطاها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزای حوزه از یزد، اعضای ستاد حوزوی بحران استان یزد به همراه حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام وحدتی آراسته گزارشی از فعالیت های جهادی طلاب و روحانیون و اقدامات دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه به ویژه در دوره شیوع کرونا ارائه داد.

بیشتر بخوانید:

حرکت جهادی طلاب باعث آبروی روحانیت و انقلاب شد

 آیت الله ناصری هم در این دیدار با تقدیر از فعالیت های طلاب جهادی، اظهار داشت: با برنامه ریزی دقیق و کامل آسیب ها شناسائی شده و ریشه یابی شود و جهت رفع آن ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه برای تقویت پایه های ایمانی، بصیرتی و اخلاقی طلاب و جوانان برنامه ریزی کنند تا در میدان عمل شاهد مصونیت از مشکلات و خطاها باشیم.

حوزه های علمیه از تربیت درست جامعه غافل نشوند

امام جمعه یزد افزود: طلاب از ابتدای ورود به حوزه باید با مفاهیم قرآن آشنا شوند تا در نتیجه قرآن در دل و جانشان رسوخ کرده و کمتر دچار رفتار سوء و اشتباه شوند.

آیت الله ناصری در مورد آسیب های اجتماعی گفت: متاسفانه به دلائل مختلفی شاهد آسیب ها و ناهنجاری هایی در جامعه هستیم که باید با آسیب شناسی درست به دنبال رفع آن باشیم.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن آسیب ها باید از ابتدای کودکی و ورود به مدرسه، با آموزش صحیح پایه های ایمانی آینده سازان جامعه تقویت شود، که اگر چنین شد روحیه تعهد و مسئولیت پذیری در آن ها شکل گرفته و هویت خود را به درستی پیدا کرده و کمتر دچار پوچی و انحراف خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ریشه تحول در جامعه، تحول در آموزش است، بیان داشت: یکی از مهم ترین وظایف طلاب و روحانیون که تا حدودی از آن غافل بوده ایم تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی است، بنابراین باید جهت فعالیت در بحث آموزش و پرورش جوانان خوش فکر، خودباور و متعهد برنامه ریزی مناسبی از سوی حوزه های علمیه صورت بگیرد تا شاهد تحول در جامعه باشیم.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha