شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس کل دادگستری فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان فارس، نقش مبلغین در جامعه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خطبا و مبلغین به واسطه نقشی که در جامعه ایجاد می کنند، مورد توجه مردم بوده و هستند، از این رو از آنان انتظار می رود که وقایع روز را در کنار مسائل دینی بیان کنند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره بیانات امام خمینی(ره) در خصوص محرم و صفر اظهار کرد: بنابر فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، انقلاب و نظام ما هرچه دارد به واسطه همین محرم و صفر است.

وی ادامه داد: همین مجالس، منبرها و روضه ها مردم را به حضور در صحنه تشویق کرده و اجتماعات عظیم به وجود آمده است و ادامه مسیر انقلاب باید با برگزاری پررنگ مجالسات محرم و صفر تداوم پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص نقش روحانیون و مبلغین در تبیین مسائل مهم جامعه، تصریح کرد: مردم به خطبا و مبلغین اعتماد بسیاری دارند و اسلام نیز به واسطه عملکرد مبلغین و خطبا همیشه زنده و پویا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خطبا و مبلغین به واسطه نقشی که در جامعه ایجاد می کنند، مورد توجه مردم بوده و هستند، از این رو از آنان انتظار می رود که وقایع روز را در کنار مسائل دینی بیان کنند.

 حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مبلغین در محرم و صفر باید در خصوص مسائلی مانند مشکلات اجتماعی که جامعه ما این روزها درگیر آن است به ویژه معظلاتی مانند طلاق و راهکارهایی به منظور کاهش آنان نکاتی را بیان کنند.

وی در پایان افزود: دادگستری کل استان فارس پیش از محرم جلسه ای با مبلغین در راستای تبیین مشکلات روز جامعه برگزار کرده است، از این رو امیدواریم ان شاءالله در این دهه موارد بیان شده مورد توجه آنان قرار گرفته باشد و پیام ما را به مردم برسانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha