چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نشست دوهفتگی هیئت اندیشه ورزان و اعضای هیئت مدیره بنیاد فرزانگان استان قم

حوزه/ نشست دوهفتگی هیئت اندیشه ورزان و اعضای هیئت مدیره بنیاد فرزانگان استان قم با معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی درنشست دو هفتگی هیئت اندیشه ورزان و اعضاء هیئت مدیره بنیاد فرزانگان استان قم ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته در خصوص انسجام بخشی به امورات معمرین و سالمندان گفت: رسیدگی به امورات سالمندان یکی از ضروریات جامعه اسلامی است و لازم است این امر در سطح کشور بصورت منسجم و با نگاه کلان جمعیتی گسترش و توسعه یابد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت:‌ جهت تاثیر گذاری و برنامه ریزی برای هر جامعه هدفی، نیازمند آمار صحیح و کاملی از نیازمندیهای آن جامعه هستیم؛ بنابراین ابتدائاً نسبت به جمع آوری و به روز رسانی صحیح از جامعه معمرین و سالمندان داشته باشید تا بتوان در برنامه ریزی‏ ها و هدف گذاری های کلان موفق عمل نمایید.

وی در پایان با اشاره به وضعیت معیشتی این قشر از جامعه افزود:امیدواریم بتوان با پیگیریهای لازم نسبت به قانونگذاری واحد برای این قشر از طریق مجلس انقلابی قدمی برداشته شود و این نیاز به پیگیری توسط مسئولین و نمایندگان محترم مجلس را می طلبد.

در ابتدای این جلسه، بایرامی مدیر بنیاد فرزانگان استان قم، گزارشی از روند امورات بنیاد بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده، به موارد مختلفی از مشکلات موجود برای معمرین و سالمندان اشاره نمود  و از توجه مراجع معظم تقلید و علما به مقوله معمرین تقدیر و تشکر نمود.

وی ابراز امیدواری کرد تا در سایه حمایت و هدایت بزرگان جامعه اسلامی، مشکلات معیشت و سلامت این قشر از جامعه در استان مرتفع گردد.


در ادامه جلسه مجاهدی از اعضای هیئت مدیره بنیاد فرزانگان استان قم نیز در سخنانی به مشکلات سر راه این قشر اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات موجود برای  معمرین و سالمندان جامعه کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی، سلامت، توانبخشی و …است که توجه بیش از پیش مسئولین را می طلبد.

وی همچنین  از دستگاه های مختلف که در این امر با بنیاد فرزانگان استان قم همراهی و همکاری کرده اند قدردانی کرد.

 دکتر کریمی اصل دبیر شورای سالمندان استان قم نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از استقبال و حمایت علما به ویژه معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از رسیدگی به مسائل روز معمرین و سالمندان توسط بنیاد فرزانگان استان، ابراز امیدواری کرد: با توجه به ابلاغ سند ملی سالمندان کشور، دستگاه های اجرایی موظف در سند ملی سالمندان بصورت منسجم در استان بیش از پیش همکاری و مفارقت در امر تسهیل نیازمندیهای سالمندان نقش ایفا نمایند.

وی ضمن یادآوری همکاری کامل سازمان بهزیستی استان با بنیاد فرزانگان استان  از این بنیاد بعنوان حلقه ارتباطی بین سیاستگذار حوزه سالمندی و جامعه هدف یعنی معمرین و سالمندان یاد نمود.


 آقای جعفریان یکی از اعضای دیگر بنیاد فرزانگان استان قم، ضمن تشکر از رهنمودهای مشفقانه  حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی  با اشاره به برخی از مشکلات مالی و امکاناتی بنیاد ابراز امیدواری  کرد با توجه خاص   دستگاه های متولی امر در سند ملی سالمندان کشور این مشکلات مرتفع گردد.


خاطرنشان می شود: در پایان جلسه مقرر گردید بنیاد فرزانگان استان قم در جلسات دو هفتگی مستمر؛ گزارشی از روند و فعالیت های خود را به معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ارائه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha