سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: مکتب عاشورای حسینی به ما درس آزادگی، مردانگی و مقابله ظلم را می‌دهد و به عینه تاریخ دید که امام حسین علیه السلام برای اجرای فرمان خداوند متعال پای در مسیر صحرای کربلا نهاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: در قرآن کریم در اهمیت و جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر بیش از ۶۰۰ آیه نازل شده است. با این وجود این روزها دیده می‌شود که در کشورهای اسلامی خون مردم به آسانی به زمین ریخته می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز در کشورهای مسلمان همانند یمن، افغانستان، فلسطین، عراق، سوریه و... شاهد به شهادت رسیدن هزاران کودک به دست دشمنان دین خدا هستیم، ولی با این وجود مجامع به ظاهر مدافع حقوق بشر در برابر این جنایت‌ها سکوت کرده‌اند.

امام جمعه سنندج در ادامه به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: برای از بین بردن کرونا در جامعه نیازمند تعامل و اجماع کامل و همگانی در کشور هستیم.

ماموستا رستمی با انتقاد از تورم و گرانی ادامه داد: افزایش تورم ۷۰ درصدی برخی از اقلام ضروری و اساسی باعث شده است که فشار بسیار زیادی بر اقشار کم درآمد جامعه وارد بیاید.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز ملت ایران امیدهای بسیاری به دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری و... دارد، بنابراین همه امیدواریم که دولت بتواند این مهم را به خوبی به سرانجام برساند.

وی اظهار کرد: مکتب عاشورای حسینی به ما درس آزادگی، مردانگی و مقابله ظلم را می‌دهد و به عینه تاریخ دید که امام حسین علیه السلام برای اجرای فرمان خداوند متعال پای در مسیر صحرای کربلا نهاد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: مقابله با ظلم و ظالم مهمترین و بزرگترین پیام عاشورا برای بشریت است، بنابراین باید در زندگی خود همواره از سیره رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام درس آزادگی و حریت بیاموزیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج گفت: اهل سنت معتقد است کسی که با عشق به رسول اکرم(ص) و اهل بیتش از دنیا برود جایگاهی همانند شهدا خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    بصیرت این عالم مرا به وجد اورد خداوند متعال با پیامبر بر واهلبیت محشورش کند