دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبشیری

حوزه/ کتاب «جنبش درونی در میسیولوژی- مدل تبشیری مسلمانان پیرو عیسی مسیح» با هدف مقابله با مسیحیت تبشیری افراطی به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، کتاب «جنبش درونی در میسیولوژی» به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان به چاپ رسید.

این کتاب حاصل کوشش مؤلف سید جعفر هاتف الحسینی است که در یک جلد و ۱۳۸ صفحه توسط انتشارات اندیشه مولانا در قم منتشر شده است.

در این کتاب به مدل های نفوذ فرهنگی و علمی مسیحیت در جوامع و ادیان دیگر در قالب پروژه c۵ در میسیولوژی پرداخته شده است.

هاتف الحسینی، نویسنده کتاب جنبش درونی میسیولوژی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درباره معرفی کتاب خود، اظهار کرد: مدل پیروان عیسی مسیح توسط میسیولوژیست مطرح جان تراویس در جنوب آسیا برنامه ریزی شده است، جان تراویس مدل جنبش درونی را برای استحاله اسلام برنامه ریزی کرد، این مدل توسط بیشتر مراکز تبشیری مسیحی در جهان مورد قبول قرار گرفته است.

وی در ادامه ابراز کرد: هویت اساس مدل c۵ در میسیولوژی است، هدف تبشیر در این مدل هجمه به الهیات اسلامی نیست، بلکه هدف ضربه به هویت جامعه اسلامی بوده، تضعیف هویت اسلامی برای استحاله جامعه اسلامی از مهمترین اهداف این مدل تبشیری است.

نویسنده کتاب جنبش درونی در میسیولوژی تصریح کرد:  مسیحیان بسیاری مخالف این مدل هستند چرا که مخالف با اخلاق و انسانیت است، دوم عواقب این اقدامات ضد هویتی ممکن بوده حتی به مسیحیت هم ضریه بزند.

هاتف الحسینی ادامه داد: در این کتاب ابعاد مختلفی از نظرات موافق و مخالف جنبش درونی در علم میسیولوژی مورد بررسی قرار گرفته است که از آن جمله به نقد های مخالفین از کشیشان و نظریه پردازهای مسیحی ایرانی شیعه زاده می توان اشاره کرد و در آخر به نقد از دیگاه اسلامی  پرداخته شده است.

وی در پایان ضمن تشکر از معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان و  مجمع فعالان فرق و ادیان عصر در کسب مجوزهای لازم و تشکر از حجت الاسلام نیازی و معینی برای کمک به ویراستاری کتاب، گفت:  با پیشرفت علوم جدید مسیحیت تبشیری دست به استفاده از روش های جدید علمی ولی غیر اخلاقی دست زده است، لذا نیاز بوده امروزه برای دفاع از اسلام از علوم روز بهترین استفاده ممکن را انجام داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha