چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت السلام والمسلمین پورامینی/مدیرمرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پورامینی ارتباط مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه با مؤسسات مختلف حوزوی را یکی از لازمه های مدنظر این مرکز دانست و گفت: سعی ما بر این بوده که از ظرفیت های اساتید حوزه در برنامه های خود استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه در نشست با مدیر حوزه های علمیه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در دوره مدیریت خود گفت: در طول ۱۵ ماه اخیر شاهد همراهی اعضای دوره قبل و روی کار آمدن تیم جدیدی از فعالان عرصه پاسخگویی به شبهات در این مرکز بوده ایم.

وی افزود: برنامه های سال ۱۴۰۰ تدوین شده است که از میان آن ها می توان به سامانه رصد، میزهای تخصصی، حمایت از پایان نامه های شبهه محور، رویداد ایده پردازی در عرصه پاسخ دهی به شبهات، تلویزیون اینترنتی و همکاری های استانی اشاره کرد.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات متأسفانه تا سال های اخیر خیلی شناخته شده نبود، اما با تلاش هایی که در راستای معرفی و تدوین جایگاه این مرکز انجام گرفت با این مسئله مقابله شد.

وی ارتباط با مؤسسات مختلف حوزوی را یکی از لازمه های مدنظر این مرکز دانست و گفت: سعی ما بر این بوده که از ظرفیت های اساتید حوزه در برنامه های این مرکز استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی تصریح کرد: اولویت گذاری در پاسخ به شبهات، تنوع بخشی در پاسخ ها، گزارش دهی هدفمند و رصد فعالیت ها از برنامه های راهبردی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه است.

وی با اشاره به آمار بالای تعداد سوالات دریافتی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه افزود: بیشترین سؤالات دریافتی مرکز در زمینه فقه بوده است.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه بیان داشت: در موضوع روزآمد کردن محتوا به تولید ۱۵ کتاب و ارتقاء گرافیکی آثار مرکز می توان اشاره نمود.

وی گفت: در جهت فعال سازی رویکرد بین المللی نیز اقداماتی داشته ایم که جذب ۹ نفر زباندان و تولید کتاب های مختلف را می توان از کارهای انجام شده در این عرصه برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی اظهار کرد: نشست های علمی مختلفی در موضوعات کلامی، سیاسی، فقهی و سایر موضوعات مبتلا به داشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha