شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام شیرین آبادی قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: ما دست پرورده مکتب حسینی هستیم و مکتب او، مکتب نجابت، غیرت و شرف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام شیرین آبادی، ظهر امروز در مراسم عزاداری روز هشتم ماه محرم که از سوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در محوطه مدرسه شیخ الاسلام برگزار شد گفت: هنر عاشورائیان این بود که اسلام ناب محمدی(ص) را از اسلام اموی جدا کردند.

وی، ذلت ناپذیری و ایستادگی در برابر ظلم را درس مهم نهضت عاشورا دانست و ادامه داد: امام حسین(ع) مظهر مبارزه با زشتی و پلیدی و نمونه ایثار و فداکاری هستند که مجموعه‌ای از الگوهای برتر اخلاقی برای تمام سنین است.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) و مکتب عاشورائیان گذشته تا امروز و تا آخر دنیا پیام‌ آزادی، حریت، عزت، مقابله با ظلم، ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از حقوق مظلوم دارد؛ این پیام باید بیش از هر زمانی تبیین شود..

 حجت الاسلام شیرین آبادی بیان کرد: امام حسین(ع) در کربلا درخت اسلام را با خون خود و یارانش آبیاری کرد، به طوری که با گذشت قرن ها هنوز این درخت بارور بوده و هیچ گروه و حرکتی نتوانسته در مقابل این حرکت بایستد و مجالس امام حسین(ع) را کم رونق کند.

 استاد حوزه بیان کرد: دشمنان اسلام برای تضعیف عاشورا تلاشهای بسیاری می کنند اما نمی دانند، خون امام حسین(ع) در رگهای عاشقان حضرتش همواره می جوشد و این شور و شعور حسینی است که جهان را تسخیر کرده  است.

 حجت الاسلام شیرین آبادی تصریح کرد:ما دست پرورده مکتب حسینی هستیم و مکتب او، مکتب نجابت، غیرت و شرف است.

ما دست پرورده مکتب حسینی هستیم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha