یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ امام حسین علیه السلام به ۸ دوربین آسمانی و شاهد و ناظر معتقد بودند، اولین آن دوربین خدا است که در آیه ۱۴ سوره علق می فرماید: «أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَیٰ».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، عصر امروز  در مراسم عزای سیدالشهدا(ع) در مجموعه دارالسلام اصفهان، اظهار کرد: کسانی در رکاب امام زمان خویش پایدار می مانند که نگاه آنها با امام زمان یکی باشد.

وی خاطر نشان کرد: درس اول از جریان عاشورا این است که امام حسین(ع) به خدا اعتماد و اعتقاد داشت، درس دوم این که حضرت معتقد بودند دنیا موقت است و آخرت پایدار و مرگ حق است و به سراغ انسان می آید، چه بهتر که بهترین مرگ بیاید

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) معتقد به اسباب معنوی بودند، بنابراین اگر قرار است در مبارزه با یزید و یزیدیان زمان موفق شویم، یا اگر در مبارزه با ویروس کرونا بخواهیم موفق شویم علاوه بر مراقبت و پیشگیری و زدن واکسن، باید از اسباب معنوی هم استفاده کنیم. این اسباب معنوی شامل نماز، صبر یعنی روزه، دعا، ذکر، قرآن، توسل و صدقه.

 ماندگاری عنوان کرد: امام حسین علیه السلام به ۸ دوربین آسمانی و شاهد و ناظر معتقد بودند، اولین آن دوربین خدا است که در آیه ۱۴ سوره علق می فرماید: «أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَیٰ» آیا نمی دانند که خدا آنها را نگاه می‌کند. شاهد دومی که امام علیه السلام به آن باور داشت دوربین پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم است. آیه ۴۵ سوره احزاب می فرماید «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا»، براساس این آیه پیامبر تا قیامت شاهد و ناظر اعمال و رفتار ما است.

وی ادامه داد: براساس آیه ۱۰۵ سوره توبه، سومین دوربینی که امام حسین(ع) به آن معتقد بودند، دوربین اهل بیت است. خدواند در آیه ۱۰۵ سوره توبه می فرماید«وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَیٰ عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ / ای پیامبر بگو: «عمل کنید! خداوند و فرستاده او و مؤمنان، اعمال شما را می‌بینند! و بزودی، بسوی دانای نهان و آشکار، بازگردانده می‌شوید؛ و شما را به آنچه عمل می‌کردید، خبر می‌دهد!»

وی چهارمین دوربین را ملائک مقرب خدا بیان کرد و گفت: در آیات ۲۰و ۲۱ سوره متفقین فرمود: « کِتَابٌ مَرْقُومٌ یَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ» یعنی ملائکه مقرب خدا شاهد رفتار و کردار ما هستند.

وی بر اساس آیه ۱۵۴ سوره بقره پنجمین دوربینی که امام حسین علیه السلام قبول داشت را شهدا بیان کرد و گفت: براساس این آیه خداوند می فرماید: به شهدا مرده نگویید که زنده هستند و در نزد پروردگار خویش روزی می خورند. ما ۲۳۲هزار(شهید) از این دوربین در کشور داریم.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه چهار سوره زلزال، ششمین دوربین را زمین دانست و خاطر نشان کرد: «یَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها»؛ امام حسین(ع) زمین کربلا را شاهد گرفت و فرمود «ای زمین کربلا شاهد باش که این مردم با پسر دختر پیامبر خود چگونه رفتار کردند.»

وی افزود : هفتمین دوریبن، دوربین زمان است که در آیات ابتدایی سوره بروج خداوند به آن اشاره می کند، اینکه بعضی از روزها و شب ها مانند شب قدر و روزه غرفه ویژه محسوب می شوند، به همین دلیل است که فردای قیامت برای ما شهادت می‌دهد که در این روزها و شب ها چه کرده ایم؟

 ماندگاری با اشاره به آیات ۲۰و۲۱سوره فصلت وآیاتی از سوره یاسین که می فرماید دست و پاهای ما بر  رفتار ما شهادت می دهند، هشتمین دوربین را اعضا و جوارح بیان کرد و گفت:در قیامت اعضا و جوارح ما شهادت خواهند داد که چه کارهایی انجام دادیم.

وی تصریح کرد: هر کس این هشت دوربین را قبول داشته باشد، تکالیف و وظایف خویش را درست و کامل انجام می‌دهد و خطا و کوتاهی در وظایف خود نمی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اریا IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام بنده از آقای ماندگاری یه سوال دارم که آیا امام حسین علیه السلام کافر بودند و خدارا قبول نداشتند که زمین کربلا را به شهادت گرفتند مگه خدا نگفته من از رگ گردن به شما نزدیکتر هستم پس چه لزومی داشت امام حسین برای خدا از زمین شهادت بگیرند پس یعنی برای خدا یی که همیشه ناظر رفتار و عمل ما هستند و به فرموده شما که ۸ دوربین ناظر شما هستند چگونه امام حسین خدا و اعضای بدنی که آخر الزمان شهادت می‌دهند به رفتار اعمال مارا نادیده گرفتند و به وجودیت ذات اقدس الان شک کردن و زمین کربلا را به شهادت گرفتند اون هم امام حسینی که به دستور خدا به فرامین خدا با ۷۲ تن که قسمتی از آن خانوادشون بودن رفتن برای دعوت کوفیان که میدونستند قرار چه اتفاقی رخ بده چون آگاه به زمان بودند این کار را انجام بدند و باز هم میگم زمین را به شهادت رفتار نا شایست کوفیان بگیرند
    • حانیه IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      0 0
      به ایه ای از قران شما رو راهنمایی می کنم که خود خداوند می فرماید در اخرت شاهدانی هستند مثل اعضا و جوارح و...خود خداوند چنین فرموده است و ارتباطی بگیریم با ایه ای که می فرماید کافران هر انچه که هست رو منکر می شن اون وقت این شاهدان میان تاکید دوباره ای می کنن که دیگه هیچ انکاری نباشه و به فرد ثابت بشه که هیچ نا حقی نشده