شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه شهر محمدیه

 حوزه / امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان گفت: درس‌های عاشورا جامع و جهانی است که نمود آن امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح امت، احیای سیره نبوی و مبارزه با ظلم و فساد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقا حسینی، در اجتماع مردم عزادار شهر محمدیه که در محوطه مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت صبر، مقاومت و ازخودگذشتگی امام حسین(ع)  پیامی به همه جوامع  است تا بدانند خون بر شمشیر پیروز بوده و بیداری اسلامی سرمنشأ مبارزه با ظلم و استکبار است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مبارزان علیه ظلم از امام حسین علیه‌السلام درس گرفتند و از حضرت به عنوان الگو یاد می‌کنند.

وی ادامه داد:  قیام عاشورا درس‌ها و پیام‌هایی را برای جوامع اسلامی و بشریت ارائه کرد که از طریق آنها می‌توان وحدت را تحکیم بخشید و جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی هدایت کرد.

امام جمعه شهر محمدیه عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی مقابل حاکمیت ظالمان و منحرفان ایستادن و اصل قیام امام حسین (ع) هم قیام علیه حکومت نامشروع و فاسد یزید بود.

امام جمعه شهر محمدیه عنوان کرد: درس‌های عاشورا جامع و جهانی است که نمود آن امر به معروف و نهی از منکر، عمل به سیره پیامبر اکرم (ص) و اصلاح امت، احیای سیره نبوی و مبارزه با ظلم فساد است.

وی ادامه داد: عاشورا روزی است که سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در محشر کربلا به عالمیان درس ایمان، حریت و آزادگی آموخت. عاشورا نه تنها اسلام را از انحراف نجات داد، بلکه برای همیشه بر ریل پیشرفت و حرکت صحیح قرار داد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha