شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام حسین

حوزه/ طی نشستی در مدرسه علمیه کوثر علی‌آباد کتول، ویژگی های یاران امام حسین(ع) و امام زمان(ع) بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست معرفتی با موضوع «بررسی وجوه مشترک یاران امام حسین(ع) و یاران حضرت ولیعصر(عج)» در مدرسه علمیه کوثر علی‌آباد کتول برگزار شد.

در این نشست،  علی گل، اولین ویژگی یاران امام زمان(عج) را آگاهی دانست و بیان کرد: زیارت جامعه کبیره یکی از بهترین و عمیق‌ترین منابع کسب معرفت و آگاهی است.

وی به ویژگی دیگر یاران امام حسین(ع) و امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: شیعه واقعی با عمل و اطاعت همه جانبه از امامِ خود، تمام ویژگی‌های خود را شبیه ایشان می‌کند.

مسئول ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول با اشاره به داستان بعضی از یاران امام حسین(علیه‌السلام) در کربلا گفت: ویژگی بعدی یاران امام حسین(ع) و امام زمان (عج) تقدُّم خواسته‌های امام بر درخواست‌های خود و خانواده است.

وی، دشمن‌شناسی در همه ابعاد را از دیگر ویژگی‌های مشترک یاران امام حسین(ع) و امام زمان (عج) دانست و طلاب را به الگوگیری از یاران ائمه در این زمینه دعوت کرد.

 گل، به دیگر ویژگی‌های مشترک یاران این دو امام معصوم پرداخت و ابراز کرد: دفاع همه جانبه از امام، یکی از مهمترین ویژگی‌های شیعه واقعی است؛ همانطور که در کربلا یاران امام حسین(علیه‌السلام) اجازه نزدیکی دشمن به امام را ندادند، امروزه نیز طلاب باید با قلم و زبان خود از امام و ولی جامعه اسلامی دفاع کنند.

وی در ادامه افزود: تلاش، مجاهدت و خستگی‌ناپذیری، روحیه شهادت‌طلبی، فهم و بصیرت از ویژگی‌های تجلی یافته در یاران امام حسین(علیه‌السلام) در کربلا، و از ویژگی یاران حضرت ولی عصر(عج) است.

مسئول ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول از دیگر شباهت‌های یاران این دو امام را نقش‌آفرینی بانوان دانست و تاکید کرد: در فرهنگ عاشورا نقش بانوان به ویژه حضرت زینب کبری(س) بسیار بااهمیت بود، در بین یاران امام زمان(عج) هم بانوان نقش بسیار مهمی دارند.

وی در پایان به موضوع عدالت‌طلبی و زنده‌نگه‌داشتن نهضت قرآن اشاره کرد و گفت: امام حسین(علیه‌السلام) در روز عاشورا برای خواندن دعا و قرآن از دشمن مهلت گرفتند؛ یاران حضرت ولی‌عصر(عج) نیز با زنده نگهداشتن نهضت قرآن و عدالت‌طلبی در جامعه اسلامی، حکومت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha