چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی ، استاد حوزه علمیه قم

حوزه/ جایگاه علم و عالم آن قدر با ارزش است که به عنوان سومین ملاک برتری بعد تقوا و جهاد در قرآن مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام میرزامحمدی امروز در مراسم بزرگداشت، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی که در نمازخانه ساختمان مرکزی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، گفت: خدای متعال نعمت های زیادی به انسان عنایت کرده که از جمله آن رسالت و امامت است. در کنار این موارد، بعضی از نعمت ها را داده که از آن به عنوان نعمت امتنانی  یاد می شود.

این کارشناس مسائل دینی بیان داشت: از جمله این نعمت های بی منت که قرآن در موارد مختلف روی آن تأکید دارد، هدایت است. خدای متعال در موارد مختلف انسانها را هدایت کرده و برای هدایت هم افرادی را هادی و راهنما قرار داده است.

وی بیان داشت: مهمترین هادیان انبیاء الهی و امامان معصوم و ... می باشند. انبیاء همه تلاش شان این بوده که مردم به کمال و رستگاری برسند که در رأس این موارد پیامبر خاتم(ص) قرار دارد که برای هدایت مردم همه تلاشش را بکار گرفته بود.

حجت الاسلام میرزامحمدی گفت: بعد این بزرگواران، ائمه هدا(ع) هم، همه همت خود را بکار گرفتند و در این راه  به دست مخالفین و معاندین به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: از دیگر هادیان علما قرار دارند. براساس روایت علما وارثان راه انبیاء، مرزبانان دین و هادیان مسلمانان و حتی قلم آنها قابل قیاس با خون شهید است.

این کارشناس مسائل دینی بیان داشت: جایگاه علم و عالم آن قدر با ارزش است که به عنوان سومین ملاک برتری بعد تقوا و جهاد در قرآن مطرح شده است.

وی بیان داشت: مرحوم پیشوایی هم در زمره همین هادیان و عالمان قرار داشت، چرا که آثار و کتابهایش بیانگر همین حقیقت است.

حجت الاسلام میرزامحمدی گفت: آن عالم به مدت ۶۰ سال مشغول تدریس در حوزه و دانشگاه، ۲۰ سال مدیر گروه و تاریخ و پژوهشگر و دارای مقاله های متعدد علمی، به همراه  ۱۵کتاب و مهمتر این که دغدغه مند در حوزه مقتل، بود.

وی بیان داشت: همین دغدغه باعث شد، سالها در حوزه مقتل شناسی شهادت حضرت ابی عبدالله(ع) تحقیق و نهایتا کتاب مقتل ابی عبدالله را به مرحله تدوین و چاپ برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha