شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجلیل

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مداحی‌های دوران دفاع مقدس، الهام از رجزخوانی‌های اصحاب و یاران اباعبدالله الحسین(ع) بود. هر کسی به میدان می‌رفت ایده‌ها و آرمان‌هایش را در چند جمله با ادبیاتی فاخر بیان می‌کرد و این باعث می‌شد روحیه دوستان قوت گرفته و روحیه دشمن می‌شکست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در مراسم تجلیل از خانواده های شهدای مداح استان قزوین که در گلزار شهدا این شهر برگزار شد، با تبریک هفته دولت، اظهار کرد: ای کاش مخصوصاً شهید رجایی که از این دیار قزوین بودند را قدر بدانیم و بیش از پیش نام و یاد این شهید والامقام را گرامی بداریم.

 وی تصریح کرد: جبهه جنگ به نام دفاع مقدس مانند قصه اربعین است که محبت امام حسین(ع) اقشار جامعه را متحد کرد و رمز این اتحاد و وحدت، عمل به آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا» بود؛ حبل الله، امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وقتی ما سراغ حبل‌الله رفتیم، دور یکدیگر جمع شدیم و آنجا که رفتیم مشاهده کرده‌ایم بزرگ‌ترین شاعران و هنرمندان ما، هنرمندانه پای کار هستند و نقش آفرینی می‌کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اثرگذاری نوای مداحان و سخنرانان با عشق به اباعبدالله الحسین(ع) تحقق می‌یابد و اشک‌های عاشقان اباعبدالله(ع) را جاری می‌کند

وی عنوان کرد: تاثیر ادبیات حماسی عاشورایی در ادبیات دفاع مقدس و نوای مداحان و وعاظ بسیار بالاست و برکت کار برای امام حسین(ع) در اشعار شعرا و هنرمندان این عرصه به خوبی قابل مشاهده است.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: مداحی‌های دوران دفاع مقدس، الهام از رجزخوانی‌های اصحاب و یاران اباعبدالله الحسین(ع) بود. هر کسی به میدان می‌رفت ایده‌ها و آرمان‌هایش را در چند جمله با ادبیاتی فاخر بیان می‌کرد و این باعث می‌شد روحیه دوستان قوت گرفته و روحیه دشمن می‌شکست و این مهم در دوران دفاع مقدس با الهام از فرهنگ عاشورا به خوبی قابل مشاهده بود.

در پایان از خانواده های شهدای مداح استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha