سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله اشرفی شاهرودی

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان بر ورود حوزه به بحث علوم انسانی و ارائه محتوای متناسب با نگاه اسلامی برای این دانش ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی در نشستی با حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، از حجم فعالیت های گسترده علمی – پژوهشی در عرصه تالیف، نگارش و انتشار در حوزه علمیه خراسان گفت و اطلاع دهی از آن به اقشار مردم جامعه را مورد تاکید قرار داد.

وی خطاب به پژوهشگران و مبلغان با اشاره به لزوم ورود حوزه علمیه به بحث علوم انسانی همچون: جامعه شناسی، روانشناسی، علوم اجتماعی و...، ابراز کرد: حوزه باید محتوای متناسب با نگاه اسلامی برای این دانش ها ارائه دهد نه اینکه متن استفاده شده آنان برگرفته از متون غربی باشد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، راهنمایی اقشار مردم برای برطرف شدن شبهات شان در زمینه های مختلف اجتماعی و معرفی کتاب ها و محتواهای لازم را از سوی مبلغان ضروری دانست.

برنامه ریزی برای اعزام روحانیون به دبیرستان ها و دانشگاه ها نسبت به تبیین و توضیح مسئله های روز که دانش آموزان و دانشجویان با آن مواجه هستند از تاکیدات آیت الله اشرفی شاهرودی بود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha