یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مرحوم حجت الا سلام والمسلمین سیدموسی ابراهیمی عامل انسجام ایمانی و انقلابی در بین اقشار مختلف مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در نشست مجازی دانشگاهیان که برای گرامیداشت شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی، مدیر اسبق حوزه علمیه استان قزوین برگزار شد، با تسلیت ایام مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، گفت : بار دیگر ارتحال عالم بزرگوار حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی را خدمت خانواده محترم ایشان و حوزه‌های علمیه و همه ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

 وی ادامه داد: سالیان زیادی توفیق آشنایی با مرحوم ابراهیمی را داشتم و بسیاری از فعالیت‌ها و اقداماتی را که در استان داشتم با همراهی و پشتیبانی ایشان صورت می‌گرفت و من ایشان را مردی مبارز و انقلابی می‌شناسم که سوابق انقلابی بودن شان به مبارزات پیش از انقلاب برمی‌گردد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: مرحوم ابراهیمی در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند و فرزند ایشان نیز در هیمن جبهه‌ها به شهادت رسید. ابّوالشهید بودن ایشان در کنار مبارزات قبل از انقلاب و فعالیت‌های علمی و حوزوی شخصیت ارزشمندی را از ایشان ترسیم می‌کند

امام جمعه قزوین با اشاره به سوابق علمی حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: واقعا ایشان یک شخصیت ادیب بود، یعنی ادبیات را می‌دانست و به‌طور کاربردی مورد استفاده قرار می‌داد. همچنین وی لغت‌ را می‌شناخت که زمینه بهره‌مندی از آیات قرآن کریم و روایات را فراهم می‌کرد.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین مرحوم حاج سید موسی ابراهیمی را کتاب‌شناس دانست و تاکید کرد: همین نگاه کتاب‌شناسانه ایشان باعث شد که کتابخانه بزرگ امام صادق (ع) در قزوین آنچنان درخشندگی پیدا کند که شعاعش در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و پژوهشگران عرصه معارف دینی گسترده شود.

 وی ادامه داد: مرحوم ابراهیمی آشنای به علم رجال بود؛ یعنی وقتی که  به حدیثی می رسید راجع به هر فردی از سلسه راویان و ناقلان، حرفی برای گفتن داشتند که باعث می‌شد مطالعات گسترده‌ای ارائه دهد و به مهارت قابل اعتنایی دست یابد.

 امام جمعه قزوین، مرحوم ابراهیمی را مروّج نهج‌البلاغه خواند و یادآور شد: بسیاری از فرهنگیان قزوین، مخصوصا نسل گذشته، شاگردان کلاس‌های نهج‌البلاغه مرحوم آقای ابراهیمی بودند و از این طریق به جاذبه کلام امیرالمومنین (ع) پی‌بردند و نام نهج‌البلاغه در استان ما توسط این شخصیت بزرگوار درخشید.

امام جمعه قزوین  اظهار کرد: مرحوم آقای ابراهیمی آنقدر تحقیق و مطالعه کرد که خودش را در فضای غدیر حاضر دید، شهد گوارای غدیر را از دست رسول اکرم (ص) نوشید و این حقیقت را برای نسل‌های آینده در مجموعه فاخر و ارزشمند «موسوعه کلمات الرسول الاعظم» در ۱۴ جلد به یادگار گذاشت. این کار بسیار مهم باعث اعتلای فرهنگی در میان همه مسلمانان و شیعیان و به خصوص در استان ما شد و این حاکی از درک پیام رسول اعظم (ص) در غدیر خم است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: بنده شاهد بودم که ایشان به‌صورت سنتی و بدون امکانات و نرم افزارهای امروزی در زیر زمین خانه احادیث رسول گرامی اسلام را با نظم خاصی دسته‌بندی می‌کرد و هر روز بر این مجموعه‌ها می افزود تا این مجموعه ۱۴ جلدی شکل گرفت و الحمدلله به عالم اسلام تقدیم شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد:  مرحوم ابراهیمی عامل وحدت و انسجام ایمانی و انقلابی در بین اقشار مردم، به ویژه در میان علما بودند و مصداق این حدیث امام رضا (ع) که فرمودند «رحم الله من أحیا أمرنا» بود.

مرحوم ابراهیمی عامل انسجام بین اقشار مختلف مردم بود

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha