شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان گفت: راهپیمایی اربعین حسینی به یک کنگره عظیم اسلامی تبدیل شده است که امیدواریم این امر مقدمه ای شود برای حضور حضرت ولیعصر (عج).

حجت الاسلام سیدمحمد سادات؛ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» عنوان کرد: سنت اربعین یکی از سنت های حسنه اسلامی است که از گذشته در بین بزرگان دین ما رایج بوده و اکنون به ما رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان گفت: در سال های اخیر این سنت به بزرگترین همایش انسانی و اسلامی در جهان تبدیل شده و به نوعی که به یک مانور برای طرفداران اهل بیت علیهم السلام و عدالت خواهان دنیا مبدل گردیده است.

حجت الاسلام سادات اظهار کرد: در واقع راهپیمایی اربعین حسینی به یک کنگره عظیم اسلامی تبدیل شده است که امیدواریم این امر مقدمه ای شود برای حضور حضرت ولیعصر (عج).

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا تاثیراتی بر راهپیمایی اربعین داشته است، گفت: متاسفانه در دو سال اخیر تحت تاثیر ویروس مسری کرونا این همایش عظیم تحت الشعاع قرار گرفت با این وجود امسال شرایط به نوعی تعدیل شده، ولی باز هم با شرایط آرمانی که مدنظر دوستداران اهل بیت علیهم السلام است، بسیار فاصله داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان ادامه داد: دولت عراق در مراسم اربعین امسال برای ایران ۳۰ هزار سهمیه اختصاص داده و البته این تعداد زوار نسبت به دیگر کشورهای مسلمان بسیار بیشتر است و این سهمیه بین ستاد اربعین تقسیم شده و بیشترین سهمیه را به کمیته اسکان، تعذیه و مشارکت های مردمی اختصاص داده ایم که ذیل ستاد بازسازی عتبات عالیات تعریف شده است.

حجت الاسلام سادات خاطرنشان کرد: استان کردستان هم در اربعین امسال ۴ موکب فعال در کربلا خواهد داشت که برای هر موکب ۳۶ نفر اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار کرد: امسال موکبی در ایام اربعین حسینی در سطح استان کردستان نداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha