چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مجتمع بنت الهدی

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، با سخنرانی رئیس این مجتمع در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی کاویانی، رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، گفت: علم و فراگیری دانش و حصول به بارگاه رفیع عالم بودن، از فضایلی است که هیچ برابری نمی توان برای آن یافت.

وی، در ادامه، به مباحث مربوط به علم و فراگیری علم و عالم و ویژگی های عالم دینی اشاره نمود و افزود: معارف دینی، مقام فوق العاده برجسته ای برای عالمان دین بیان می کند. نوع دانش و ویژگی عالم، نیازمند تفسیری بایسته است.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، ادامه داد: خداوند متعال در بدو تولد برای انسان گوش و چشمی به عنوان مداخل ورودی اکتساب دانش و فیض دنیایی قرار داده است که این دو مهم، از نخستین ابزار علم و فراگیری دانش به شمار می رود.

وی بر اهمیت بکارگیری درست ابزارهای فراگیری انسان تأکید نمود و یادآور شد: چشمی که فراگیر نباشد، چشم غیرعالم است و چشم غیرعالم، در مسیری غیر از ظرفیت خود به کار برده شده، هیچ‌گاه در مقام ابزاری برای یقین آفرینی استفاده نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی کاویانی، با بیان اینکه مشاهده آیت و نشانه، شرط بر اطلاق آیت است، خاطرنشان کرد: انسان با ارتباط با مبدأ فاعلی می‌تواند فیض، معارف و علم را از مبادی بالا دریافت نماید. عالِم، یکی از اسامی محکم خداوند متعال است و انتساب هر علمی به ذات اقدس الهی است؛ هر علمی که منتسب به خداوند نباشد، دانشی انحراف آفرین خواهد شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، در بخش پایانی سخنان خود، با تأکید بر اینکه هر قدر ارتباط خود را با مبدأ فاعلی بیشتر و قوی‌تر نماییم و در این وادی استمرار داشته باشیم، کسب دانش و معرفت فزونی خواهد یافت، اظهار داشت: علما امناءالرسل هستند و انبیای الهی به عنوان برجسته ترین مصادیق عالم بودن، کتاب، حکمت، حقایق هستی و چیزی را که انسان نمی تواند آن را دریافت کنند، به انسان ارائه و آن را تشریح و تفسیر می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha