یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمود داود آبادی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم

حوزه/ مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۱ هزار پروژه عمرانی در عرصه های مختلف کار شده و ۲۴ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان اعتبار این پروژه ها بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمود داودآبادی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در محروم ترین نقاط در هر استان فعالیت می کنند.

وی افزود: مدل کار ما قرارگاهی بوده و وقتی مشکلی در جایی رخ می دهد سعی می کنیم که با کمک مردم، خیرین و دستگاه های مسئول به بهترین شکل مسائل را حل کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: مسئله مهم ما دوری از نگاه اعانه ای بوده و تمرکز کرده ایم بر توانمندسازی که برای این منظور یک نگاه ویژه به افزایش مشاغل و بهره وری داریم.

داودآبادی تصریح کرد: سعی ما این است که نیاز ضروری مردم از طریق خود مردم شناخته شده و حل شود؛ احصاء مسائل مردم از طریق زندگی با آن ها انجام می شود و مسائل ضروری مردم از طریق خود آن ها به ما بیان می شود.

وی تاکید کرد: اگر در جایی نهادهای حکومتی ورود می کنند، وقتی خارج می شوند هم جریان های جهادی می مانند و به کارها ادامه می دهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم یادآور شد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سطح کلان در کشور تشکیل شده و تمرکز اصلی این قرارگاه بر محرومیت زدایی است.

داودآبادی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۱۴۱ هزار پروژه عمرانی در عرصه های مختلف کار شده و ۲۴ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان اعتبار این پروژه ها بوده است.

وی اضافه کرد: پروژه احداث ۴۳ واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت سهم استان قم بود و برای این ۴۳ واحد کسری هایی وجود داشت که قریب به ۶۰ درصد آن تامین شد و به طور میانگین تا کنون ۶۵ درصد پیشرفت کار داشته ایم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم خاطرنشان کرد: احداث زمین چمن و مدرسه در روستای علی آباد انقلاب، تعمیر و بهسازی خانه های محرومین، پایان مدرسه روستایی چشمه شور، حفر چاه آب در روستاها، اصلاح شبکه های آب رسانی، احداث خانه های عالم و غیره از کارهای عمرانی بسیج سازندگی قم به حساب می آید.

داود آبادی اشتغال را مهمترین مولفه محرومیت زدایی دانست و مطرح کرد: ۲۸۵ صندوق قرض الحسنه برای ایجاد مشاغل خانگی ایجاد شده و بیش از ۱۰ هزار خانواده از این صندوق بهره مند هستند؛ بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات از همین صندوق ها به مردم داده شده است.

وی ابراز کرد: برای طرح های اشتغال زایی تسهیلاتی را در نظر گرفته ایم؛ برای مجموعه دهکده اقتصاد مقاومتی هم طرح هایی مانند گلخانه، پرورش ماهی و غیره راه اندازی کرده ایم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم بیان کرد: نیروگاه های ۵ کیلوواتی برای طرح سلول های خورشیدی نصب شده و این مسئله می توان به نیاز انرژی در سطح کشور کمک کند.

داودآبادی یادآور شد: حضور طلاب جهادی در روستاهای محروم و بیمارستان ها با همکاری بسیج سازندگی انجام شده است.

وی اظهار داشت: تامین جهیزیه برای افراد نیازمند از کارهای دیگری است که بسیج سازندگی استان پیگیری می کند و در این راستا سعی ما این است که در کنار کمک ها، افراد هم برای رفع نیازها توانمند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha