یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رزمایش فاتحان خیبر

رزمایش مقتدرانه «فاتحان خیبر» دو پیام را مخابره کرد. اول به کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی بود و پیام دوم به دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی مخابره شد که اگر دست از پا خطا کنند با پاسخ قاطع و نابود کننده جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد، چرا که خیبری ها بیدارند و دست به شمشیر.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رفتارهای تحریک‌کننده جمهوری آذربایجان که رژیم صهیونیستی و برخی کشورها در پشت صحنه آن قرار دارند، طی هفته‌های اخیر که با صبر و مواضع دوستانه و مصلحانه ایران مواجه شده، به شکل عجیبی ادامه دارد.

این روند با اظهارات نسنجیده، تنش آفرین و گستاخانه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران که واکنش تند برخی مقامات کشورمان را در پی داشت، وارد فاز جدیدی از تنش و ضربه به روابط گرم و برادرانه دو کشور زد.

در پاسخ به شیطنت های رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران، رزمایش «فاتحان خیبر» نیروی زمینی ارتش با حضور تعدادی از یگان‌های زرهی، توپخانه، پهپادی، جنگال و  مهندسی رزمی، با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور اجرا شد.

ببینید:

تصاویر رزمایش فاتحان خیبر ارتش در مناطق شمال غرب کشور

در این رزمایش پس از شناسایی عمومی منطقه توسط یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش، تصاویر مربوط به شناسایی به قرارگاه فرماندهی ارسال شد و در ادامه با هلی برن نیروها تمرین آموزش های مختلف در منطقه  اجرا شد .

همچنین یگان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به اجرای آتش تهیه انبوه بر مواضع و اهداف از پیش تعین شده اقدام و همزمان یگان های زرهی عملیات قدرت ضربت زرهی را اجرا کردند.

در تمامی مراحل رزمایش فاتحان خیبر، بالگردهای کبرای هوانیروز با اجرای آتش، از یگان‌های عمل کننده پشتیبانی کردند.

استفاده از نیروهای جوان در مراحل مختلف و واگذاری مسئولیت در رده های مختلف تمرینی، بخشی از اقدامات و تمرینات آموزشی، عملیاتی و اطلاعاتی رزمایش بود.

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

سرتیپ آریان فر پیام های رزمایش را به کشورهای همسایه و دشمنان مخابره کرد

امیر سرتیپ  فرهاد آریان فر، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش هم در حاشیه برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» در منطقه شمالغرب کشور، گفت: هدف از برگزاری این رزمایش نمایش آمادگی نیروی زمینی ارتش برای صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است و نیروی زمینی ارتش برای واکنش های سریع و متناسب با هر تهدیدی آمادگی لازم و کافی را دارد.

وی افزود: یگان های عمل کننده در منطقه رزمایش با تحقق اهداف آموزشی، اطلاعاتی و عملیاتی  نشان دادند که هر لحظه آمادگی دفاع از امنیت ملی و مرزهای جمهوری اسلامی ایران را دارند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیام این رزمایش برای کشورهای دوست و همسایه صلح و دوستی و برای دشمنان پاسخی کوبنده خواهد بود.

امیر سرتیپ آریان فر افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان حفظ آرامش و امنیت منطقه است.

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

امیر سرتیپ حیدری: ایران اجازه ناامنی در مرزها را نمی دهد / فعالیت صهیونیست ها در رصد ماست

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه رزمایش فاتحان خیبر، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دو قرن اخیر هیچ‌گاه مهاجم نبوده و هیچگونه چشم‌داشتی به خاک همسایگان نداشته و ندارد و صرفا از خود دفاع کرده است. در مدت دوره طولانی اشغال قره‌باغ توسط ارمنستان نیز همواره بر تمامیت ارضی آذربایجان تاکید کرده و هیچ‌گاه اشغالگری را تایید نکرده‌ایم.

وی افزود: رزمایش‌های نیروهای مسلح ما در  منطقه و سایر مناطق برابر یک برنامه‌ریزی دقیق و با هدف آزمایش سلاح‌ها و تجهیزات و ارزیابی آمادگی رزم نیروهای مسلح در هر صحنه از جغرافیا و مرزهای جمهوری اسلامی ایران است. زمان رزمایش‌ها، مکان رزمایش‌ها و اندازه نیروها، برابر تدابیر نیروهای مسلح است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: انجام این رزمایش‌ها با هدف ارتقای آمادگی است، همانطور که چندین رزمایش اجرا شده در کشور همسایه ما با اهداف خاص خودشان در حال انجام است. تعداد ۴ الی ۵ رزمایش طی ماه گذشته در شمال مرزهای جمهوری اسلامی ایران و همین الان یک رزمایش هم کشور همسایه ما در جوار مرزهای ما در ترکیه در حال اجرا است و این روندها ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این منطقه ما یک عنصر ناخوانده و برهم زننده امنیت داریم که از جای دیگر آمده و آن رژیم نامشروع صهیونیستی است و از موقعی که این رژیم آمده، حساسیت ما به این مرز افزایش یافته، فعالیت آنها در اینجا کاملا در رصد ما است.

وی افزود: در کنار این موضوعات هنوز برای  ایران خروج نیروهای تروریستی که از سوریه به این منطقه آمده‌اند محرز نشده و جمهوری اسلامی ایران از این بابت حساس است.

امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کاملا نسبت به تغییرات مرزهای رسمی کشورها در این منطقه حساس است و آن را قابل قبول نمی‌داند. همه مرزهای قانونی باید حفظ شود و ضعف احتمالی یک کشور در حفظ مرزهای خود دلیل نمی‌شود که کشور دیگری با کمک بیگانه، مرزها را به‌ هم بریزد و جمهوری اسلامی ایران اجازه این کار را نمی‌دهد.

وی  با بیان این که رزمایش‌های ما به تنهایی انجام می‌شود و انتظار داریم بیانات مسئولان کشورها در این رابطه از روی صدق باشد، اضافه کرد: زمانی در این منطقه جنگ بوده و الان زمان امنیت و بازسازی است و تاریخ کشور ما و رفتار کشور ما نسبت به همسایگان در این منطقه گواه بزرگی در جهت ثبات و امنیت است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: تردد کامیون‌ها از خاک آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران و از آنجا به ترکیه یا به نخجوان و یا از جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان و ارمنستان باید در امنیت و آرامش کامل صورت بگیرد. انتظار می‌رود کشورها در این رابطه به مسئولیت خودشان که احترام به امنیت و مسیرهای اقتصادی و انتقال انرژی است، توجه کنند و از بازی‌های رسانه‌ای خود را دور کنند.

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

امیر سرتیپ حاجیلو: کمتر از ۴۸ ساعت نیروها و تجهیزات به منطقه رزمایش منتقل شد

امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش درباره رزمایش فاتحان خیبر گفت: رزمایش فاتحان خیبر با بکارگیری بخشی از توان یگان های عمده شمالغرب کشور از جمله یگان های مستقر در استان های قزوین، مرکزی، تهران، گروه پهپاد نزاجا و هوانیروز انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: رزمایش ها معمولا مرحله تکمیلی آموزش ها هستند و چون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مرتباً در حال بروزرسانی ساختار و تجهیزات و توسعه دانش نظامی است، لذا در جهت هماهنگی ساختار جدید، آموزش ها و نیروها، لازم است در رزمایش های مختلف کارایی این بروزرسانی ها در میدان عمل تمرین شوند.

امیر سرتیپ حاجیلو ادامه داد: ما طبق دستوراتی که از سلسله مراتب فرماندهی دریافت می کنیم و در نقاط مختلفی که تشخیص داده شود رزمایش را اجرا می کنیم.

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

سرتیپ دوم حسن نژاد: پهپادها تمام اطلاعات را به قرارگاه ارسال کردند

امیر سرتیپ دوم شهرام حسن نژاد، فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر (عج) ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در حاشیه برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» در منطقه شمالغرب کشور، با اشاره با پیشرفت های چشمگیر کشورمان در ساخت انواع پهپادهای شناسایی و رزمی، اظهار کرد: با بکارگیری پهپادهای شناسایی و مراقبت، قسمت اول رزمایش بزرگ فاتجان خیبر انجام شد.

وی افزود: نکته قابل توجه در این رزمایش، بهره برداری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پهپادهای شناسایی، این نوع پهپادها در خلال برگزاری این رزمایش مورد استفاده قرار گرفتند و تمام اطلاعات بلافاصله به قرارگاه فرماندهی ارسال کردند.

سرتیپ دوم حسن نژاد ادامه داد: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به لبه علم طراحی و تولید پهپاد دست پیدا کرده و همه پهپادهای مورد استفاده ما بومی و ساخت جوانان ایرانی است.

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

سرتیپ دوم خلبان خاموشی: هوانیروز ارتش به مراتب قوی تر از هشت سال دفاع مقدس است

امیر سرتیپ دوم خلبان قاسم خاموشی، جانشین فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» در منطقه شمالغرب کشور اظهار کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش "فاتحان خیبر" که امروز در منطقه شمالغرب کشور برگزار می شود که پشتیبانی هوایی از یگان های عمل کننده را بر عهده داشت.

وی افزود: پایگاه های هوانیروز تبریز و کرمانشاه پشتیبانی یگان های عمل کننده زمینی در رزمایش را انجام دادند و الحمدلله هم در هلی برن نفرات و هم اصابت دقیق هدف ها بسیار خوب ظاهر شدند.

سرتیپ دوم خاموشی گفت: الحمدلله هوانیروز ارتش در همه رزمایش های ارتش با موفقیت ایفای نقش کرده است و امروز بسیار پرتوان تر از هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کیان ملت ایران در آمادگی به سر می برد

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

سردار شریف: ماجراجویی علیه ایران دستاوردی جز نابودی ندارد

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران هم  امروز جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی و برکت خون شهیدان، هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فداکاری و جهاد همه جانبه  فرزندان این سرزمین، نسبت به هر زمان دیگری برای حفظ و صیانت از امنیت کشور، از قدرت بیشتری برخوردار است و ماجراجویی و توطئه دشمنان علیه ایران اسلامی دستاوردی جز نابودی آنان را به دنبال نخواهد داشت.

سخنگوی سپاه پاسداران، لفاظی های صهیونیست ها و عنوان "طرح هزار ضربه چاقو" را اقدامی ناشی از هراس این رژیم جعلی از اقتدار جبهه مقاومت و ایران اسلامی خواند وخطاب به آنان تاکید کرد: شما از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی هزار شمشیر از نیام برکشیدید، هیچ اتفاقی نیفتاد؛ تنها دستاورد آن تنگ تر شدن حلقه محاصره علیه شما در سرزمینی است که اشغال کرده اید.

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: امنیت کامل در منطقه حاکم است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در بازدید از منطقه عملیاتی رزمایش فاتحان خیبر ارتش در شمالغرب کشور، با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مسلح گفت: با اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جمله ارتش، سپاه، مرزبانی و همه نیروهای که حفاظت کشور مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده دارند دشمنان از اینکه کشور ما را مورد هجمه قرار بدهند ناامید شده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی در منطقه و در دنیا نمونه و الگو برای سایر کشورهاست.

وی اضافه کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «مقاومت و ایستادگی هزینه اش از تسلیم و قبول تحمیل دشمن کمتر است» و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این را به منصه ظهور رسانده اند و با اقتدار نیروهای مسلح منطقه در امنیت کامل است و مردم ایران امنیت با  آرامش و راحتی کامل زندگی می کنند .

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: پیام رزمایش فاتحان خیبر پیام صلح و دوستی است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم با حضور در  منطقه عمومی رزمایش "فاتحان خیبر" در منطقه شمالغرب کشور، گفت: برگزاری برنامه ریزی شده رزمایش در نیروهای مسلح یک رویداد جاری است و همیشه برای ارتقای آمادگی نیروهای مسلح انجام می شود و امروز هم شاهد هستیم که یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمالغرب رزمایشی را برای ارزیابی و ارتقای توانمندی های خودشان برگزار می کنند.

وی افزود: پیام برگزاری رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمالغرب، پیام صلح، دوستی و برادری است. مرزهای شمالغرب کشور همواره مرزهای امن و دوستی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: کشورهای منطقه باید مراقب فتنه گری های رژیم غاصب قدس شریف باشند. رژیم صهیونیستی هر چقدر به زمان اضمحلال خود نزدیک می شود، فتنه گری های خود را بیشتر می کند. کشورهای برادر و مسلمان منطقه باید مراقب باشند تا در دام فتنه گری های رژیم غاصب قدس نیافتند

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

هشدار شدید وزیر دفاع به دشمنان

امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی، وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در حساب توئیتری خود نوشت گفت: دشمنان ملت ایران قطعاً در برابر هرگونه اقدام نابخردانه و جهالت آمیز، پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهند کرد و هزینه سنگینی را متحمل می‌شوند.

خیبری ها بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

امیرعبداللهیان: تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای ایران قابل تحمل نیست

دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان هم هنگام دریافت رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در ایران، از برخوردهای نامناسب اخیر نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان با رانندگان کامیون‌های ایرانی و بازداشت دو نفر از آنها، ابراز نارضایتی کرد و اظهارات منفی اخیر از سوی جمهوری آذربایجان را تعجب آور و تاسف برانگیز خواند.

وزیر امور خارجه انجام رزمایش نظامی از سوی کشورها در داخل اراضی خود را در چارچوب حق حاکمیت ملی دانست و با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای مشترک کشورمان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

معاون رئیس جمهور: در صورت خطا با پاسخ کوبنده ایران مواجه خواهند شد

 سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «عنوان رزمایش ارتش کاملا هوشمندانه انتخاب شده است. پیامبر اکرم(ص) توطئه سران یهود را با فتح خیبر خنثی کرد. رزمایش ‎فاتحان خیبر نیز هشداری به رژیم ‎صهیونیستی است که اگر پیرامون مرزهای جمهوری اسلامی ایران دست از پا خطا کند، با چنان واکنش کوبنده‌ای مواجه می‌شود که دیگر به انتظار ۲۵ نیازی نیست».

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

سفیر ایران در آذربایجان: خواب های صهیونیسم برای منطقه هرگز تعبیر نخواهد شد

سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور نوشت: «ما برای همه یهودیان و مسیحیان و دیگر پیروان ادیان الهی احترام ویژه قائل هستیم؛ ولی مطمئن هستیم جمهوری آذربایجان و فلسطین برای همیشه کشورهای اسلامی باقی خواهند ماند. خواب های صهیونیسم برای این منطقه هرگز تعبیر نخواهد شد».

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

سخن پایانی:

 رزمایش مقتدرانه «فاتحان خیبر» دو پیام را مخابره کرد. پیام اول به کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان، پیام صلح و دوستی و برادری دو ملت و این که اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای کل منطقه امنیت آفرین است، و این که جمهوری اسلامی نسبت به تغییرات مرزهای رسمی کشورها در این منطقه حساس است و آن را قابل قبول نمی‌داند، بود . پیام دوم هم به دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی بود که اگر دست از پا خطا کنند با پاسخ قاطع و محکم و نابود کننده جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد و باید هر چه سریعتر منطقه را ترک کنند، چرا که خیبری ها بیدارند و دست به شمشیرند.

گزارش: علی علی زاده

انتهای پیام

خیبری های بیدارند و دست به شمشیر | همسایه ها گول صهیونیست ها را نخورند | مخابره پیام صلح و دوستی از ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha