دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 981430
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
بررسی صلح امام حسن

حوزه/نشست علل صلح امام حسن(ع) با حضور جمعی از طلاب، در سالن اجتماعات بانو امین مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست علل صلح امام حسن(ع)، امروز با حضور جمعی از طلاب در سالن اجتماعات بانو امین مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک برگزار شد.

در این نشست خانم مشایخی از اساتید حوزه خواهران ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: شهادت امام حسن به دست همسرشان یکی از مهمترین سند های مظلومیت حضرت در طول تاریخ است .

وی با اشاره به روایت امام صادق(ع) مبنی براین  که وصیّت به صورت کتابی از آسمان بر حضرت محمد (ص) نازل گردید و نامه مُهر شده ‏ای جز وصیّت بر آن حضرت نازل نشد. (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۱۹)، گفت: صلح امام حسن(ع) انجام وظیفه الهی بود، زیرا امامان معصوم هر کدام وظیفه خاصّی داشته ‏اند که از سوی خداوند تعیین شده است.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد:  یکی از علل مهم صلح امام حسن (ع) را می ‏توان «حفظ دین» بیان کرد، زیرا وضعیت جامعه اسلامی در زمان امام به گونه ای بود که سکوت این مهم را برآورده می کرد و ممکن بود جنگ با معاویه، اصل دین را از بین ببرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha