دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: امام رضا(ع) برای حفظ شعائر دینی سختی های بسیاری را متحمل شدند و سرانجام به دست شقی ترین افراد روزگار خویش به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه کامیاران که به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت امام رضا (ع) برگزار شد، بیان کرد: بعد از رحلت رسول خدا، سکان دین مبین اسلام به دست ائمه اطهار علیهم السلام افتاد.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: بنابراین امامان در این مسیر سختی های بسیاری از متحمل شدند و دشمنی های زیادی را از دوستان و دشمنان دیدند، ولی هرگز به خود اجازه ندادند که از راهی که انتخاب کرده اند خارج شوند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: در این میان می توان به زندگی امام رضا(ع) اشاره کرد، امامی که برای حفظ شعائر دینی سختی های بسیاری را متحمل شدند و سرانجام به دست شقی ترین افراد روزگار خویش یعنی مامون عباسی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: امام رضا (ع) دارای صفات بسیار بارزی بودند، ایشان رئوف، مهربان و متعهد به عهد و وفا بودند که این ویژگی ها باعث گردیده بود نه تنها شیعیان گِرد وی جمع شوند، بلکه از دیگر مذاهب و حتی ادیان نیز دوستداران بسیاری پیدا نمایند.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران وجود بارگاه ملکوتی این امام همام در ایران اسلامی را مایه خیر و برکت دانست و خاطرنشان کرد: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس برای عاشقان اهل بیت علیهم السلام و مردم ایران فرصتی مغتم و طلایی است و به عنوان یک ایرانی مسلمان به این بارگاه متبرک افتخار می کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha